عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح كرد

تاكید بر ایجاد رشته های در رابطه با صنعت بازی در آموزش عالی

تاكید بر ایجاد رشته های در رابطه با صنعت بازی در آموزش عالی سیدعلی یزدی خواه در دیدار با مدیر عامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بر ضرورت ایجاد رشته های آموزشی در رابطه با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تاکید نمود.


به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، سیدعلی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس به لحاظ شأن قانونی متکفل اوضاع فرهنگی کشور است، اظهار داشت: یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی در مجلس تصویب و تنقیح قوانین است که به نظر می آید در این موارد می تواند به رفع بعضی از مشکلات بنیاد ملی بازی های کامپیوتری که ناشی از نارسایی قوانین و نبود مصوبات و دستورالعمل های تعریف شده است، کمک نماید و لازم است بنیاد هم در این حوزه صدمه شناسی جدی تری انجام دهد.
او اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس برپایه مطالبه مقام معظم رهبری در مورد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، طرحی را با مبحث پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی با همکاری دستگاههای مختلف آماده عرضه در صحن مجلس کرده است که تدوین این طرح می تواند به تقویت هر چه بیشتر حوزه مسئولیت های بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در مورد کاربران کمک نماید.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد رشته های آموزشی در رابطه با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور، خاطرنشان کرد: این صنعت بعنوان صنعتی پول ساز و جذاب به سرعت در حال رشد است و بار مالی هنگفتی در حوزه های مختلف از تولید بازی تا صادرات، مصرف و تبلیغات دارد.
او ضمن اشاره به اینکه لازم است بنیاد مطابق مأموریت های خود به سمت ارتقا توانمندی ها حرکت نماید، اضافه کرد: اینکه بنا به آمار بنیاد ۷۰ هزار دانش آموز در همان ابتدای کار برای عضویت در کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد ثبت نام می کنند، نشان از استعدادهای سرشار در این حوزه می باشد که با تبلیغ بیشتر می توان کاربران میلیونی از جمع دانش آموزان، والدین و معلمان را جذب این بستر آموزشی کرد.
سید علی یزدی خواه اضافه کرد: لازم است بنیاد در تبیین نقشه راه خود و بازبینی آن، مبحث استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را با تمرکز بیشتری دنبال کند.
او ضمن اشاره به تدوین قانون باشگاه داری در عرصه ورزش بعنوان یکی از اولویت های مجلس تا آخر سال ۱۳۹۹، پیشنهاد عرضه طرح ایجاد باشگاه بازی های الکترونیک توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری را بیان کرد و اظهار داشت: این طرح می تواند در چارچوب قانون جهت تصویب به مجلس عرضه شود و ما هم آمادگی بررسی این طرح که می تواند منجر به رفع خیلی از مشکلات بنیاد شود را داریم.
کمیسیون فرهنگی مجلس همینطور از آمادگی کمیسیون فرهنگی برای رایزنی با سازمان صداو سیما جهت پخش برنامه های تلویزیونی در مورد ترویج پیام های آموزشی در حوزه صنعت بازی ایران اطلاع داد و خاطرنشان کرد: پیگیری این مورد از این جهت که به تربیت نسل کشور بستگی دارد، بسیار مهم می باشد.
رفع مشکلات تیم های بزرگ بازی سازی ایرانی در مجلس
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری هم در این دیدار ضمن عرضه گزارشی از وضعیت صنعت بازی های دیجیتال کشور اظهار داشت: بنیاد علاقه مند است که از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه و رشد این صنعت استفاده نماید.
سیدصادق پژمان ضمن اشاره به موانع تیم های بازی ساز ایرانی در بخش هایی چون دریافت تسهیلات بانکی و مشکلات مالیاتی خاطرنشان کرد: فهرستی از مشکلات تیم های بازی سازی بزرگ توسط بنیاد تهیه شده است که مجلس شورای اسلامی می تواند با بررسی این مشکلات و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، در جهت توسعه، ارتقا و صادرات محصول به این تیم های بازی ساز که همه جوان هستند، کمک نماید که با این کمک موتور محرکه این نیروی جوان با ظرفیت چند برابری به حرکت در می آید.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری همینطور درباره تعامل بنیاد با آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان های فنی با مبحث بازی سازی اظهار داشت: در این راستا سرفصل های آموزشی تهیه و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و این تعامل با قدرت بیشتر در برنامه ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد یافت.


منبع:

1399/10/23
23:30:58
0.0 / 5
877
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی