وقتی مار و پله دستمایه مسابقه تلویزیونی می شود

وقتی مار و پله دستمایه مسابقه تلویزیونی می شود به گزارش دست و هنر تهیه کننده مسابقه «کار و پله» که با هدف آموزش کسب و کارهای نوین به نوجوانان از شبکه دو سیما در حال پخش است، می گوید: ایده های جدید به ابزار جدید نیاز دارد و به شیوه سنتی نمی توان به آنها پرداخت.


به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، یوسف بچاری ـ تهیه کننده ـ درباره این مسابقه که به موضوعات کسب وکار و کارآفرینی می پردازد، به ایسنا اظهار داشت: آنچه که اهتمام داریم در این مسابقه آموزش دهیم و مخاطب را در جریان آن بگذاریم دنیای جدید کسب وکار و یافتن مفاهیم و ایده های جدید اقتصادیست.
او افزود: ایده های جدید هم نیاز به ابزاری دارد که نمی توان به شیوه سنتی به آنها پرداخت. خصوصاً این مسابقه که برای نوجوانان است و نخواستیم این مفاهیم را در قالب برنامه ای خشک و رسمی و روتین آموزش دهیم؛ بدین سبب سراغ قالب مسابقه رفتیم.
این تهیه کننده درباره بخش پژوهش برنامه نیز اشاره کرد: ما این ایده را پس از مطالعه ای که در فضای آموزشی کسب وکارها داشتیم در قالب مسابقه عملی کردیم؛ تجربه ای را دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا در قالب بازی داشت و ما هم به صورتی ایده گرفتیم.
این برنامه ساز افزود: در مسابقه «کار و پله» کوشیدیم مفاهیم سنگین را در قالب بازی منتقل نماییم و روندی را طی کردیم که به خروجی این مسابقه رسید. طی این پروسه با کارآفرین ها و مدیریت استارتاپ ها و حتی دوستان برنامه ساز گفت و گو و مشورت کردیم. کوشیدیم روندی را که برای تشکیل یک استارتاپ پیش می رود برای این مسابقه همانندسازی نماییم.
او درباره نحوه پیاده کردن این آموزش ها در پروسه بازی در «کار و پله» توضیح داد: اگر مخاطبان مطالعه ای روی فضای استارتاپ ها داشته باشند ماهیت کسب وکارها و استارتاپ ها حرکت تیمی است و یا بهره گیری از متخصص و مشاور حقوقی در کار یک ضرورت است و کسب و کارهایی که توسعه پیدا می کنند از این الزامات و ایده ها پیروی می کنند ما هم در این مسابقه به شکلی عملی این مفاهیم را آموزش می دهیم.
بچاری به تعدادی از غول های حوزه فناوری اشاره و افزود: بطور مثال فیسبوک یا مایکروسافت ممکنست پس از توسعه و گسترده شدن حتی به انشعاب هم بیانجامند اما شکل گیری اولیه آنها بعنوان استارتاپ با تیم همراه بوده است. تیم را توسعه دهیم کسب وکار توسعه می یابد و اگر نتوانیم این اصول را درک نماییم شکست می خوریم.
این تهیه کننده برنامه های تلویزیونی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره پروسه این بازی هم اظهار داشت: ما چند بازی را با هم ترکیب کردیم که مشخص ترین آنها بازی مار و پله است که اسم برنامه هم از آن گرفته شده است. مسابقه یک روال صعودی است که ممکنست گرفتار چالش مار یا پله شود. وقتی به مار برسید معمولا فرمان عقب گرد می دهد و این در بازی های معمول یک امتیاز منفی است اما در این مسابقه این امتیاز منفی در طول بازی به کار می آید و یک تجربه شمرده می شود.
بچاری افزود: ما در زندگی هم شکست می خوریم اما معنایش این نیست که بجای قبلی برگردیم بلکه تجربه ای پیدا می نماییم که مسیر را به چه صورت سریع تر برگردیم.
او در آخر مسابقه را نوعی فرهنگ سازی دانست و اظهار داشت: به آسانی می توان بوسیله حتی یک مسابقه تلفنی روی نوجوان تاثیر بگذاریم و مسیر آینده او را تعیین نماییم.
مسابقه «کار و پله» با اجرای سعید کرمی یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۱۵: ۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.




منبع:

1399/12/22
13:21:20
0.0 / 5
1079
تگهای خبر: آموزش , بازی , دانشگاه , سنتی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی