نوری مطرح كرد؛

هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است

هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است به گزارش دست و هنر، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است و باید به آشنایی بچه ها با آرمان های جمهوری اسلامی و اندیشه های امامین انقلاب و شهدا دقت نماییم.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، مراسم تکریم مهدی علی اکبرزاده و معارفه حامد علامتی بعنوان مدیرعاملان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قبل از ظهر امروز سه شنبه ۲۵ مرداد در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است و باید به آشنایی بچه ها با آرمان های جمهوری اسلامی ایران و اندیشه های امامین انقلاب و شهدا و نهادینه شدن الگوی مقاومت مردم ایران در کودکان و نوجوانان دقت نماییم.
وی اضافه کرد: در دنیا گاهی کودک را بعنوان «اُبژه» و گاهی بعنوان «سوژه» می شناسند. در نگاه بالاتر کودک را بعنوان کنشگر اجتماعی می شناسند. در سالهای ۲۰۰۰ میلادی برخی نظریه ها کودک را بعنوان همراه پژوهشگر هم شناختند. یعنی کودک همراه مربی پژوهش انجام می دهد، اما در عین حال محور مربی است و در این نمونه و قسم، کودک خودش کشف نمی کند بلکه مربی او را برای کشف هدایت می کند. برپایه دیدگاه تکامل یافته اسلام نسبت به کودک در هفت سال اول، کودک را باید آزاد تا در بازی خودش کشف کند بنابراین تاکید گردیده است هفت سال اول کودکی را برای کشف استعدادهای خود کودک قرار دهید. البته بعنوان پدر عرض می کنم بیشتر ما استعدادهای کودکان را بر مبنای خواسته های خود ترسیم می نماییم و مانع استعداد خود کودکان می شویم.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به حضورش در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ترسیم سیاست های برنامه هفتم، اظهار داشت: در جمع بخشی از اقتصاد دانان برای ترسیم سیاست های برنامه هفتم بودم. پژوهشی را از سال ۷۱ تا ۸۵ توسط دانشگاه تهران به سفارش آموزش و پرورش برای تعیین نقش آموزش و پرورش در تولید ناخالص داخلی انجام دادیم. متوجه شدیم ارزش افزوده آموزش پرورش پس از بخش معدن بالاترین است. این مطالعه طولی و توسط نهادی معتبر انجام شد. نتایج آن برایمان جالب بود. نقش مقطع ابتدایی در تولید ناخالص داخلی ۱۶ درصد و نقش کل دوره متوسطه و آموزش عالی ۴ درصد بود.
نوری اظهار داشت: در رابطه با نرخ بازگشت سرمایه آموزش هم تحقیق انجام و نتیجه اش نظیر نتیجه یاد شده در تولید ناخالص داخلی بود. تمرکز بر کودکان ارزش افزوده اقتصادی را به همراه دارد و تولید ناخالص داخلی کشور را ارتقا می بخشد و این امر در حالی است که به آن توجهی نمی گردد.
نوری ضمن اشاره به انتقاد بعضی از بازگشایی مدارس در فروردین ماه، اظهار داشت: این بازگشایی ها در حالی بود که نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و… توسط دانش آموزان بهتر از دانشجویان انجام می شد که نشان دهنده سواد سلامت در میان دانش آموزان است. اغلب فعالین عرصه ادبیات و هنر در دوران کودکی با کانون پرورش فکری رابطه مستقیم داشته اند و ارزش افزوده هنرمند بسیار زیاد است. کانون پرورش فکری در دوره جدید خود باید وارد سیاستگذاری و تنظیم گری و نظارت و پشتیبانی از گروههای فعال در این حوزه شود. کانون باید علاوه بر سیاستگذاری و تنظیم گری، حمایت و نظارت، در زیست بوم جدید خود نقش آفرینی جدی داشته و از کانون "مجری" به کانون "متولی" تبدیل گردد.
وزیر آموزش و پرورش در انتها اظهار داشت: نباید در کانون به قدری تصدی گری داشته باشیم که اجازه به بخش بیرونی برای عرض اندام داده نشود. ما هم از این امر حمایت می نماییم.

1401/05/26
22:16:55
0.0 / 5
341
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی