یوسف وندی مطرح كرد؛

کارخانجات دولتی با سهام دولتی نباید به دنبال کاراکتر غربی باشند

کارخانجات دولتی با سهام دولتی نباید به دنبال کاراکتر غربی باشند به گزارش دست و هنر، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم) اظهار داشت: شاهد کارخانجات دولتی هستیم که برای محصولات شأن کاراکترهای غربی می زنند. یعنی با سهام دولتی اما کاراکتر باب اسفنجی را می زند.



مهدی یوسف وندی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم)، در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به فعالیتهای خانه خلاق اظهار داشت: خانه خلاق در زمینه توسعه محصولات فرهنگی با کاراکتر و محتوای ایرانی فعالیت می کند. همینطور ماروک» یک شبکه فروش ۳۶۰ درجه محصولات فرهنگی با محتوای ایرانی است که بعنوان یکی از زیرمجموعه های خانه خلاق تم از سال جاری شروع به فعالیت نموده است.
وی افزود: ماروک، فروشگاه دائمی دارد و انواع فروش را برای محصولات فرهنگی ایرانی انجام می دهد. یکی از اهداف راه اندازی ماروک این بود که ما احساس کردیم هر اندازه محصول فرهنگی ایرانی با محتوای ایرانی تولید می شود، دیده نمی گردد و متأسفانه ویترین مناسبی برای محصولات فرهنگی وجود ندارد.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم) اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در مورد محصولات فرهنگی روبرو می باشیم، اینست که ویترین مناسب به آنها اختصاص داده نمی گردد و بازار محصولات فرهنگی به روش سنتی عادت کرده است و این درحالی است که که کالاهایی با محتوای خارجی در بهترین نقطه عرضه می شوند. همینطور شبکه توزیع محصولات ضعیف است و حتی میزان فروش شأن بسیار پایین است.
وی اضافه کرد: «ماروک» می تواند ویترین مناسبی از محصولات ایرانی شامل نوشت افزار و اسباب بازی باشد که به صورت فصلی و ادواری کالاهای ایرانی را با تمرکز بر محتوای ایرانی به مخاطبان عرضه نماید.
یوسف وندی اظهار داشت: «ماروک» در فارسی اصیل به معنای اصل است و ما با شعار «ماروک، سرزمین اصالت» فعالیت می نماییم. همینطور این سایت اینترنتی یک شبکه ۳۶۰ درجه ای است که انواع محصولات فرهنگی همچون نوشت افزار، کتاب، بازی، اسباب بازی، اکسسوری، پوشاک و.. که محتوا محور هستند را شامل می شود.
وی افزود: سایت مارک نزدیک به یک ماه بوده که به راه افتاده است و حتی برای آن کمپینی اختصاص دادیم تا محصولات و کالای ایرانی فروش خوبی داشته باشند. همینطور تا کنون نزدیک به ۲۰۰ تولیدکننده از سراسر کشور در این سایت محصولات خویش را به فروش می رسانند. البته مقرر است سبد کالایی مان را کامل تر نماییم و ظرفیت تولیدکنندگان را به بیشتر از یک هزار نفر برسانیم.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم) اظهار داشت: ما در سایت مارک هیچ تبعیضی میان تولیدکنندگان کوچک و بزرگ نگذاشته ایم و همه آنها به یکسان کالای خویش را با ویترینی مناسب عرضه می کنند. در بین تولیدکنندگان مان، افرادی هستند که کارگاه اشتغال خانگی دارند و مشغول تولیداتی با محتوای ایرانی هستند. در کنار آنها تولیدکنندگانی داریم که صاحبان کارخانجات بزرگی هستند که صادرات بسیار خوبی دارند. تنها خط قرمز ما کیفیت است و به هیچ عنوان کالای بی کیفیت را در سایت ماروک قرار نمی دهیم.
وی اضافه کرد: نظارت بسیاری در کالاهای سایت ماروک توسط افراد با تجربه صورت می گیرد و ملاک مان در این نظارت تجربه فرد و سنجش کیفیت کار است. همینطور تا کنون ۴۰۰۰ قلم را تأمین را از حدود ۲۰۰ تولیدکننده تأمین کرده ایم.
یوسف وندی اظهار داشت: در حوزه نوشت افزار با بیشتر از یکصد تولیدکننده و تقریبا دویست قلم کالا، در حوزه اسباب بازی با نزدیک به ۶۰ تولیدکننده با یک هزار قلم اسباب بازی در سایت ماروک فعالیت می نماییم.
وی افزود: پیشبینی مان تا آخر سال اینست که به صورت جدی از آبان ماه وارد حوزه پوشاک شویم، یعنی به سراغ تولیدکنندگان پوشاک برویم که در حال حاضر تمرکزمان روی پوشاک کودک و نوجوان است، اما در دراز مدت روی بقیه رده های سنی هم ورود خواهیم کرد. یکی از علل این مورد ضعف صنعت پوشاک است که تا کنون هیچ انجمن یا تشکلی که بخواهد محتوای ایرانی در میان جامعه پوشاک تولید نماید، وجود ندارد و به هم ریختگی عجیبی در حوزه پوشاک را شاهد می باشیم.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم) اظهار داشت: برای صنعت پوشاک کارگروهی هم تشکیل شده است، اما جواب نمی دهد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که بازار پوشاک را ایجاد نماییم، کاری که در صنعت نوشت افزار این کار را انجام دادیم. در حوزه نوشت افزار یکی از بازوهایی که سبب شد این اتفاق بیفتد و این حجم تولید داخلی با محتوای بومی داشته باشیم، مجموعه نمایشگاه های ایرانی بود و چون فروش صورت گرفت، تولیدکنندگان را جذب این مورد کرد که وارد این حوزه شوند.
وی اضافه کرد: در صنعت اسباب بازی هم کاری مشابه نوشت افزار را انجام دادیم و الان می خواهیم برای صنعت پوشاک هم این اتفاق بیفتد و ما به صورت جدی بخش مهمی از فروشگاه، سایت و فروش سازمانی و نمایشگاه های مان به حوزه پوشاک اختصاص می دهیم. الان در حوزه پوشاک تنها یک تولیدکننده در سایت ماروک حضور دارد که می خواهیم تعداد تولیدکنندگان این حوزه را افزایش دهیم.
یوسف وندی اظهار داشت: اگر بتوانیم در حوزه پوشاک این کار را انجام دهیم، سبد محصولی مان به طرز قابل توجهی کامل می شود و آن وقت می توانیم به سراغ دیگر محصولات محتوامحور برویم که قدری سخت تر و نیازمند برنامه ای مدون است. در این حوزه میتوان به محصولات غذایی، سلولزی و بهداشتی که به شدت کاراکترمحتوا و محتوا محور است، نیازمندیم.
وی افزود: ما شاهد کارخانجات دولتی هستیم که برای محصولات شأن کاراکترهای غربی می زنند. یعنی کارخانه ای دولتی و سهامش کاملاً برای دولت می باشد اما کاراکتر باب اسفنجی را می زند. بنابراین ابتدا باید به سراغ آنها برویم که البته کار خیلی سخت است؛ چونکه سرمایه گذاری بیشتری را می طلبد.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم) اظهار داشت: تا آخر سال پیشبینی مان اینست که می توانیم تعداد اقلام کالا را به ۱۰ هزار قلم کالا برسانیم و البته ماروک قابلیت فروش را دارد که بتواند ۵ صنف دیگر همچون صنف نوشت افزار، اسباب بازی، اکسسوری و پوشاک را درگیر کند. انشالله در سال آینده توان این را داشته باشیم تا با صرف انرژی بیشتری به سراغ سایر اصناف برویم که البته مقداری کارشان سخت تر است.


منبع:

1401/07/01
14:31:35
0.0 / 5
256
تگهای خبر: اسباب بازی , انجمن , اینترنت , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی