دبیر كارگروه مد و لباس كشور عنوان كرد:

در طراحی لباس دختران نوجوان به نتایج خوبی رسیده ایم

در طراحی لباس دختران نوجوان به نتایج خوبی رسیده ایم دست و هنر: دبیر كارگروه مد و لباس كشور از اقداماتی سخن اظهار داشت كه در زمینه طراحی لباس دختران نوجوان در حال انجام می باشد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، حمید قبادی دبیر كارگروه مد و لباس كشور با حضور در برنامه تلویزیونی «پرانتز باز» كه جمعه ۲۵ بهمن از شبكه امید پخش گردید، از اقدامات سه ساله این كارگروه در زمینه طراحی لباس نوجوان سخن گفت و اظهار نمود: از آنجائیكه پوشاك مناسب نوجوان دچار كاستی هایی بود، ما از سه سال قبل دراین زمینه اقداماتی را انجام داده ایم و هم اكنون برای لباس دختران نوجوان در مراحل خوبی هستیم.
دبیر كارگروه مد و لباس كشور اضافه كرد: امروز ۳۰ برند به صورت اختصاصی در زمینه لباس نوجوان فعالیت دارند؛ هر چند كه این میزان برای تعداد بالای نوجوانان ما كافی نیست و عرضه آن ها هم با مشكلاتی مواجه می باشد.
وی در مورد دلایل گرایش برخی به لباس هایی با طرح غربی اشاره نمود و اظهار داشت: مسلماً اگر ما پاسخگوی نیاز مردم نباشیم، آها نیاز خویش را از طریق های دیگری برطرف می كنند. با این همه از وقتی كه ما مساله مد را در كشور به رسمیت شناختیم و نوآوری و خلاقیت و آن را ضابطه مند كردیم تا تحت تاثیر سلیقه ها قرار نگیرد، شرایط بهتر شده است. به صورت مثال تا پیش از این در نوع رنگ انتخابی، دچار محدودیت هایی بودیم اما هم اكنون محدودیت رنگی وجود ندارد هرچند كه باید در این زمینه ملاحظات عُرف در نظر گرفته شود.
قبادی برای پیشگیری از اختلاف سلیقه خانواده ها و نوجوانان در انتخاب لباس مورد نظرشان اظهار داشت: انتخاب لباس یك جنبه روانشناسانه است. قدرت انتخاب جزء نخستین قدرت هایی است كه خداوند به انسان می دهد و سایر انتخاب ها ذیل همین قدرت صورت می گیرد. انتخاب لباس هم یكی از همین موارد است. بنابراین خانواده ها مكلف اند بستر انتخاب لباس مناسب را برای نوجوانان فراهم نمایند نه اینكه سر یك لباس با آنان مشاجره كنند. یعنی باید چهار، پنج لباس از پیش انتخاب شده در اختیار نوجوان قرار بگیرد و او از بین آها طرح دلخواه خویش را انتخاب كند؛ نه اینكه ما سرِ یك مورد با نوجوان دعوا نماییم و نهایتاً به این نتیجه برسیم با هم اختلاف سلیقه داریم.
دبیر كارگروه مد و لباس كشور در مورد فرایند مدسازی در الگوهای جهانی هم اظهار داشت: فرایند مد سازی یك كار سخت و بسیار طولانی است كه البته برای حرفه ای های این عرصه شاید چندان سخت نباشد ولی در كل فرایندی است كه از یك فكر و اندیشه شكل می گیرد تا مرحله ای كه وارد بازار می گردد و مردم از آن استفاده می نمایند و پس از آن، ذائقه سنجی شروع می گردد. در این مرحله، متخصصین امر از رسانه ای ها گرفته تا نمایندگی های فروش و همین طور مصرف كنندگان حرفه ای برندها، نظرات خویش را در این زمینه منتقل می كنند و نهایتاً از پس از جمع بندی و اعمال اصلاحات یك محصول وارد بازار می گردد.

1397/01/02
11:20:02
5.0 / 5
4959
تگهای خبر: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی