سواد رسانه­ ای و مدیریت بحران در نمایشگاه كتاب

سواد رسانه­ ای و مدیریت بحران در نمایشگاه كتاب دست و هنر: كتاب «سواد رسانه­ ای و مدیریت بحران» در سی و یكمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران رونمایی گردید.


به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، كتاب «سواد رسانه­ ای و مدیریت بحران» به قلم دكتر مصطفی ساوه درودی، جابر پوریانی و مرتضی چشمه نور با هدف "آشنا كردن مخاطب با مفاهیم و نقش سواد رسانه­ ای و قدرت رسانه در بحران­ ها" تالیف و توسط انتشارات پشتیبان انتشار یافته است.
در این كتاب می خوانیم: امروزه یكی از مهم­ترین ابزارهای تأثیرگذار در بروز تحول در نظام بین­ الملل كه در دوران عصر اطلاعات خویش را نشان داده، قدرت رسانه ­ای است. رسانه به­ عنوان عامل تحول بخش در تفكر انسانی با پیشرفت فناوری به سرعت جایگاه خویش را در جامعه بشری تثبیت و به لحاظ برخوردار بودن از ویژگی­ هایی چون سرعت در اطلاع­ رسانی اخبار و اطلاعات و اثرگذاری در باورهای فكری افراد جامعه و جهت­ دهی در سمت­ وسوی نگرش توده مورد توجه جدی دولت - ملت قرار گرفت. رسانه ­ها به واسطه تأثیر بر ذهن و نگرش افكار عمومی می ­توانند در جهت­ دهی تحولات جامعه نقش آفرین باشند. این نقش می­ تواند نقشی دوسویه داشته باشد. از یك طرف به ­عنوان عامل مقاوم بخش تشدید بحران در جامعه و از سوی دیگر به­ عنوان عامل تأثیر­گذار در كنترل بحران تلقی شود. از این­ رو نمی­ توان با نگاهی یك سویه به كاركرد رسانه در جامعه بشری پرداخت، كه این مهم مستلزم شناخت از تحولات جامعه، نقش نخبگان در تولید و یا كنترل تحولات جامعه و موضوعاتی چون بحران و تبعاتی ناشی از آن با استفاده از تأثیرگذاری بر اندیشه است.
مطالب كتاب «سواد رسانه­ ای و مدیریت بحران» در شش فصل تنظیم شده است. در فصل اول با عنوان چهارچوب مفهومی رسانه، كلیاتی را در مورد موضوعات رسانه عرضه داده و تلاش بر آن است تا مخاطبان را با مفهوم سواد رسانه­ ای آشنا كند. فصل دوم با عنوان چهارچوب مفهومی بحران، به معرفت­ شناسی بحران پرداخته و از بحران و مفاهیم آن تقسیم­ بندی­ عرضه داده است. در فصل سوم كه با عنوان نقش رسانه در تحولات سیاسی - اجتماعی عرضه شده، نویسندگان به ارتباط رسانه با مفاهیمی مانند سیاست و اجتماع توجه كرده و بیشتر قدرت رسانه را در این دو فضا مورد تحلیل قرار داده­ اند. در فصل پنجم با عنوان رسانه و بحران سیاسی - اجتماعی نقش رسانه را در تولید این نوع از بحران مورد توجه قرار داده است. در نهایت در فصل ششم به واسطه تأثیرگذاری ویژه رسانه در اطلاع­ رسانی، هدف خویش را برای مدیریت بحران با استفاده از قدرت رسانه قرار داده است.
«كتاب سواد رسانه­ ای و مدیریت بحران» با قیمت ۲۰هزار تومان علاوه بر غرفه انتشارات پشتیبان در نمایشگاه كتاب، در فروشگاه طرف قرارداد این نشر (كتابفروشی دانشجو) قابل عرضه است و نسخه دیجیتال آن بزودی توسط نرم افزار كتابخوان «كتابراه» و «طاقچه» عرضه خواهد شد.



1397/02/18
12:29:45
5.0 / 5
4771
تگهای خبر: كتاب , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی