عضو هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی در گفت وگو با مهر:

از كاهش ۸۰درصدی فروش اسباب بازی در ایران تا ترند شدن لگو در جهان

از كاهش ۸۰درصدی فروش اسباب بازی در ایران تا ترند شدن لگو در جهان به گزارش دست و هنر محسن رجبی اظهار داشت: آمارهایی كه در این هفته ها به دستم رسید و از واحدهای بزرگ تولیدكننده و پخش كننده رصد كردیم تقریباً فروش این واحدها و فعالیت در عرصه تولید یك پنجم شده است.



محسن رجبی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی و فعال این حوزه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تأثیرات کرونا بر حوزه اسباب بازی و ایجاد رکود اقتصادی اظهار داشت: زمانی که کرونا همه گیر شد نخستین واکنش اقتصادی که در دنیا عنوان شد بحث رکود جهانی بود که همه متخصصان در حوزه سیاسی و اقتصادی می دانستند که یکی از عواقب این مورد کاهش رشد اقتصادی در دنیا است. در سطح دنیا می بینیم که درهای کشورهای مختلف بر روی تجارت جهانی بسته شده است و بیشترین آسیب را کشورهایی متحمل می شوند که بیشترین ارتباط را با تجارت جهانی داشتند.
این فعال حوزه اسباب بازی افزود: بالاخره رکود اقتصادی در جهان اتفاق افتاده و بیشتر کشورها هم از این بابت آسیب دیدند اما در مورد ایران این مورد پیچیدگی های بیشتری را برای اقتصاد رقم زده است. مدت ها است که تحریم بین المللی را داریم، مدت ها رشد منفی اقتصادی داریم، تورم بالا داریم تمام این موارد سبب شده کرونا بیشتر از هر چیزی به کشور صدمه بزند.
رجبی اظهار داشت: یکی از مهم ترین نکاتی که ذهن خیلی از فعالان اقتصادی دنیا و حتی ایران را درگیر کرده است ابهام اقتصادی می باشد که در کشورها وجود دارد، این‎ که این ویروس تا چه زمانی میهمان ما است و چه زمانی به شرایط نرمال برمی گردیم مساله ای غیرقابل پیشبینی است. سناریوهای مختلفی وجود دارد اما من فکر می کنم که در ایران وجود این ویروس برای مردم طبیعی شده و بیشتر به زندگی عادی برگشتند.
او درباره تاثیر کرونا بر حوزه اسباب بازی اضافه کرد: در ماه اسفند و فروردین خیلی تاثیر و صدمه ای بر حوزه اسباب بازی وارد نشد و بیشتر به علت فروش اینترنتی جبران شد، اما آمارهایی که در این هفته ها به دستم رسید و از واحدهای بزرگ تولیدکننده و پخش کننده رصد کردیم تقریباً فروش این واحدها و فعالیت در عرصه تولید یک پنجم شده است.
این تولیدکننده اسباب بازی افزود: تغییری که ویروس کرونا در حوزه اسباب بازی داشت و برای فعالان اسباب بازی جالب بود بالا رفتن فروش اینترنتی بود. چونکه پدران و مادران در خانه زمان بیشتری را با کودکان خود سپری کردند و این امر سبب فروش خرید اینترنتی اسباب بازی بود شاید خرید اینترنتی در تمام حوزه ها تأثیرگذار بود اما در حوزه اسباب بازی بسیار ملموس بود.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی اظهار نمود: حتی در خیلی از کشورها فروش اسباب بازی رشد هم داشته است چونکه فروش اسباب بازی از کانال هایپراستارهای بزرگ، فروشگاه های زنجیره ای و سایت آمازون صورت می گرفت، آمارها نشان داده است که حتی سایت آمازون در شرایط کرونا حدود ۷۰ هزار نفر نیرو استخدام کرد و فروش اش نسبت به قبل بیشتر شد.
او افزود: همینطور در این دوران بعضی از کالاهای اسباب بازی فروش بیشتری داشتند و حتی ترند شدند همانند محصولات «لگو» و «چیدنی» که گروهی انجام می شوند، افراد بیشتری سراغ این محصولات رفتند. اما در ایران فروش اسباب بازی بیشتر از راه سیستم های سنتی فروخته می شود و کاملاً تمام مراحل فیزیکی صورت می گیرد با کاهش فروش اسباب بازی روبه رو بودیم.
این فعال حوزه اسباب بازی اظهار نمود: بعنوان تولیدکننده اسباب بازی باید بگویم که خودمان را با شرایط وفق دهیم و برای شرایط کرونا برنامه ریزی نماییم تا این دوران را سپری نماییم، بالاخره در شرایط پیچیده و پر ابهامی روزگار را سپری می نماییم.
رجبی درباره زندگی پساکرونا اظهار داشت: صحبت هایی درباره زندگی پساکرونا شده و اینکه زندگی مردم بسیار تغییر کرده است، از همین رو تولیدکنندگان پیشرو حواس شان به این رخدادها خواهد بود که پس از کرونا چه اتفاق هایی در زندگی مردم و بچه ها به وجود می آید تا از فرصت ها بتوانند استفاده کنند، من فکر می کنم به علت کم شدن تجارت جهانی کشورها در تلاش هستند که بیشتر محصولات مورد نیازشان را تولید کنند و این فرصت خوبی برای رشد اقتصاد خواهد بود.



1399/02/23
23:38:36
5.0 / 5
1285
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی