یك بازی ساز رایانه ای در گفت وگو با مهر؛

ارتقای بازی های كامپیوتری نیازمند تعامل با دیگر كشورهاست

ارتقای بازی های كامپیوتری نیازمند تعامل با دیگر كشورهاست دست و هنر: یك بازی ساز كامپیوتری معتقد می باشد، برای كم شدن اثر تحریم ها بر حوزه بازی های كامپیوتری و ارتقا در این عرصه بهترین كار تعامل با دیگر كشورها است.



خبرگزاری مهر _گروه فرهنگ: صنعت بازی های ویدئویی، صنعتی ۶۰ ساله است که در ضمن سپری شدن این سال ها، در زمینه های مختلفی رشد کرده و امروزه یکی از سود آورترین صنعت ها شمرده می شود. چنین صنعتی مطمئناً دارای جایگاه های شغلی مختلفی است که هر کدام از جایگاه ها و پست های شغلی در نوع خود دارای گرایش های متفاوتی هستند و همین تقسیم بندی گرایش ها در هر جایگاه، موجب تقسیم وظایف در تیم های بزرگ و پرجمعیت تولیدی می شود تا درنهایت به رشد و منفعت همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صنعت بیانجامد. در ادامه گفت وگوی یکی از بازی سازان با خبرگزاری مهر می آید:
بهنام کاشانی مدیرعامل و ایده پرداز بازی های کامپیوتری، درباره فعالیت ها و آثاری که دراین زمینه خلق کرده است، می گوید: ما ۲ بازی اصلی برای مارکت ایران در کافه بازار داریم که یکی از آنها بازی بوم هست و دیگری بازی نینجا کوییز که هر دو این بازی ها آنلاین بوده و هم زمان و شرکت ما جزو نخستین شرکت هایی بوده که از ۴ سال پیش توانسته بازی های آنلاین را تولید نماید. داستان بازی بوم به این شکل است که ۲ نفر به چالشی جالب درباب رساندن مفهوم کلمه ای به نفر روبه رو تلاش می کنند که آنرا نقاشی کنند و طرف مقابل نیز تلاش دارند که در کوتاه ترین مدت ممکن حدس بزند. بازی نینجا کوییز نیز همان گونه که از اسم آن مشخص هست یک بازی تمام عیار با سرعت و امکانات بسیار بالا با سبک تریویا یا کوییز است که کاربران آنلاین و همزمان به چالش کشیده می شوند.
او درباره استقبال مخاطبان ادامه می دهد: این بازی سبک جدیدی از بازی های کوییز را با کیفیتی بالا به مخاطبان ارائه می کند و نسبتاً استقبال خوبی از آن شده و بیش از ۳۰ هزار بازی کن روی این بازی هستند. الان در حال تولید نسخه ios این بازی و همین طور اعمال بهبودها و آپدیت های جدید روی آن هستیم.
این بازی ساز و تولیدکننده بازی های کامپیوتری درباره اینکه به مارکت های خارجی فکر می کند تا بازی هایش را در معرض مخاطبان بین المللی قرار دهد، می گوید: برنامه ما برای آینده مارکت های بین الملل هستند و در حال تولید بازی هایی با زبان انگلیسی هستیم که بتوانیم آنها را در مارکت بین المللی منتشر نماییم و حتی درآمد ارزی داشته باشیم.
قطعاً هم اکنون بازار خارجی اولویت برای ما است ولی هر دو بازار جذابیت های خودرا دارند و به نظر من بهترین حالت این است که با بهره بردن از تجربه کار در بازار داخلی تولید محصولات با کیفیت برای بازار بین الملل را داشته باشیم
او درباره سامانه حمایتی می گوید: سامانه همگرا به نظر بنده حرکت بسیار مثبت و رو به جلویی است و جای این نوع حمایت ها در کشور بسیار خالی بود چونکه صنعت تولید گیم یک صنعت جوان و بسیار نیازمند حمایت است که در صورت تحقق این مهم این صنعت سودآوری بسیار بالایی می تواند برای کشور داشته باشد. پیشنهاد من قدرت و سرعت دادن به سامانه هایی این شکلی است.
او در پاسخ به این پرسش که تحریم دست بازی سازان را بسته و محدودیت های بسیاری را برای آنان به وجود آورده است دراین زمینه چه راه کارهایی وجود دارد، ادامه می دهد: پیشنهاد من همکاری با شرکت های بین المللی و ایجاد راه های واسطی بین جوان های ایرانی و مارکت بین المللی است. خود ما در این رابطه شرکتی در کشور فنلاند برای پابلیش و توسعه گیم راه اندازی کرده ایم و در حال کار و راه اندازی بر روی آن هستیم. در ارتباط با کم شدن اثر تحریم ها بهترین کار تعامل با دیگر کشورها است.
کاشانی درباره اینکه بیشتر به بازار داخلی فکر می کند یا خارجی، ادامه می دهد: بطور قطع هم اکنون بازار خارجی اولویت برای ما است ولی هر دو بازار جذابیت های خودرا دارند و به نظر من بهترین حالت این است که با بهره بردن از تجربه کار در بازار داخلی تولید محصولات با کیفیت برای بازار بین الملل را داشته باشیم.
این بازی ساز می گوید: بطور قطع خیلی از بازی های خوش ساخت و با کیفیت ایرانی می توانند در بازار خارجی به رقابت بپردازند و شانس بسیار خوبی برای موفقیت دارند ولی می بایست با پشتکار و تلاش و آنالیز فراوان ملزومات کار، بازار بین‎الملل را به دست آورند و کیفیت و موارد مورد نظر را با دقت بسیار زیادی فراهم آورند. چونکه خیلی از اقلیم و موارد مورد نیاز متفاوت با بازار داخل ایران است.
کاشانی درباره استفاده از المان های فرهنگی در بازی هایی که می سازد، می گوید: فرهنگ و هنر ایرانی قسمتی از ذهن و فکر و خون هر ایرانی است و این طرز فکر و فرهنگ در محصولات تولید شده هر مجموعه ایرانی نیز نمود دارد. ما در بازی هایی که داشتیم کوشیدیم با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی فرهنگ و سلیقه ایرانی را نیز در نظر داشته باشیم. در آخرین بازی که داریم بازی نینجا کوییز می شود به بخشی برای کری خواندن با لهجه های مختلف ایرانی برای حریف اشاره نمود که رقابت را بیش از پیش جذاب می کند.


منبع:

1399/07/19
21:09:40
5.0 / 5
96
تگهای خبر: آثار , اقلیم , بازی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی