محسن یحیی در گفت وگو با مهر مطرح كرد

نخستین بازی هوایی به سبك تاور دیفنس

نخستین بازی هوایی به سبك تاور دیفنس محسن یحیی، تولیدكننده و بازی ساز كامپیوتری اظهار داشت: در بازی قلمرو از سبك تاور دیفنس هوایی استفاده كردیم كه این سبك برای نخستین بار تولید شده است.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، بازی کامپیوتری و موبایلی «قلمرو» ساخته محسن یحیی است که از سال ۹۷ در طراحی و تولید آن تلاش می کند تا اینکه بازی به سرانجام برسد. در نتیجه سال جاری توسط نیروی پدافند هوایی آجا تولید و در دسترس مخاطبان و علاقه مندان به بازی کامپیوتری و موبایلی قرار گرفت.
بازی کامپیوتری قلمرو یک بازی در سبک «تاور دیفنس» است که این بازی دارای ۸ مرحله، در مپ های مختلفی پیاده سازی شده است، استفاده از سلاح های پدافند بومی و تنوع سلاح ها و دشمنان از جذابیت های این بازی است.
محسن یحیی تولیدکننده و بازی ساز کامپیوتری، درباره بازی «قلمرو» به خبرنگار مهر اظهار داشت: این بازی سبک «تاور دیفنس» یا برجک دفاعی است که با چیدمان سلاح و دوربین استراتژیک از مناطقی که عبور دشمن است به شکلی جلوگیری می کند.

او درباره مراحل این بازی به سبک «تاور دیفنس» توضیح داد: این بازی دارای ۸ مرحله است که هر کدام از این مرحله ۲۰ تا ۳۰ موج حمله دشمن دارند که جمعاً نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ حمله می شود، تعداد زیاد موج های حمله، موجب بالا رفتن زمان گیم پلی می شود و بازی ساز می تواند تقریباً ۲ تا ۳ ماه درگیر بازی باشد.
این بازی ساز درباره طراحی بازی اظهار نمود: بازی با موتور آخرین نسخه «انجین یونی تی» بسته شده است که طراحی ۳ بُعدی داشت اما به علت اینکه برای ورژن موبایلی باید حجم پایین تری برای دانلود استفاده می شد از رندر دو بُعدی بهره بردیم تا بازی سازی برای دانلود و بازی مشکل نداشته باشد. در عین حال کیفیت بازی هم پایین نیامده و حفظ شده است.
بازی دارای ۸ مرحله است که هر کدام از این مرحله ۲۰ تا ۳۰ موج حمله دشمن دارند که جمعاً نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ حمله می شود، تعداد زیاد موج های حمله، موجب بالا رفتن زمان گیم پلی می شود و بازی ساز می تواند تقریباً ۲ تا ۳ ماه درگیر بازی باشد
یحیی در ادامه درباره مباحث ساخت این بازی، طراحی ۳بعدی، موسیقی، تولید انیمیشن کمیک و… اظهار داشت: تیم ۱۱ نفره ما برای ساخت این بازی بیشتر کوشش کرد تا بازی مناسب و قابل قبولی را به مخاطب عرضه نماید. البته ایده این بازی هم از وقتی که قرارگاه پدافند هوایی ارتش به وجود آمد و تا به امروز قدرت زیادی را به دست آورد، رقم خورد. من چند سال پیش پیشنهادی را به فرمانده پدافند داده بودم تا بتوانیم با این ایده ساخت بازی کامپیوتری هوایی خودباوری را در نوجوانان تقویت نماییم. اما در آن سال انجام نشد بالاخره در سال ۹۷ طرح این بازی را نوشتم و به فرمانده فعلی پدافند هوایی عرضه دادم.
او درباره «قلمرو» اظهار داشت: زمان ساخت بازی یک سال و دوماه طول کشید تا بازی آماده انتشار شود. داستان بازی در این سبک بازی ها، کار مشکل و پر هزینه ای است اما تلاش کردیم با کمترین هزینه این بازی را عرضه دهیم.
به گفته یحیی بازی «قلمرو» بازی تک نفره است که کاربر به عضویت نیروی پدافند هوایی درمی آید و مرحله اول اولویت های پدافند و اهمیت آن برای کاربر بازی کننده توضیح داده می شود تا آموزش بازی در اختیار او قرار گیرد و در مراحل بعدی که تا مرحله ۴ طول می کشد بازی ساز همراهی می شود و از مرحله ۴ به بعد کاربر در نقش فرمانده ظهور می کند و مراحل پایانی را به اتمام می رساند.

او درباره سبک «تاور دیفنس» خاطرنشان کرد: ما اهتمام داشتیم در این بازی از سبک «تاور دیفنس هوایی استفاده نماییم که این سبک نه در ایران و نه در دنیا ساخته نشده است و بازی «قلمرو» نخستین بازی است که عنوان نخستین بازی تاور دیفنس هوایی را به یدک می کشد که این امر موجب جذابیت بازی برای کاربر خواهد شد.
در بازی «قلمرو» اهتمام داشتیم در این بازی از سبک «تاور دیفنس هوایی استفاده نماییم که این سبک نه در ایران و نه در دنیا ساخته نشده است
این بازی ساز و تولیدکننده بازی های کامپیوتری در ادامه اضافه کرد: همینطور در بازی از سلاح پدافند بومی استفاده شده است. یعنی ما تلاش کردیم به غیر از یکی دو مورد از سلاح های بومی در زمینه سلاح لیزری، پشتیبان جنگی و موشکی، و تنوع سلاح های کاربر استفاده نماییم. البته در این بازی دشمنان مختلفی هم وجود دارد که کاربر با چند دشمن و انواع هلی کوپترهای دشمن (پهبادها، موشک ها، جنگنده ها، بمب افکن) مواجه می باشد که باید با آنها وارد جنگ شود.
یحیی در ادامه به استفاده کاربردی و ابزاری «رادر» در بازی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از نکات مثبت این بازی استفاده از «رادار» در بازی است تا کاربر بتواند به اهمیت وجود «رادار» پی ببرد که رادار در سرزمین های پهناور چه کاربردی دارد، طراحی «رادار» در این بازی کاری خیلی سخت بود اما تلاش کردیم که حتما «رادار» را در بازی داشته باشیم برای اینکه از قسمت های کلیدی در بازی است و فعال کردن آن توسط کاربر بسیار مهم می باشد.

محسن یحیی مدیر عامل مؤسسه رسانه پرداز نوین عمار مدیر پروژه بازی قلمرو است. از کارنامه او می توان به ساخت بازی های مبارزه در خلیج عدن ۱، مبارزه در خلیج عدن ۲، ذوالفقار، زی، دفاع از ایران، نجات بندر و… نام برد.


1399/08/29
21:21:34
5.0 / 5
47
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دانلود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی