در نشست مستند مسابقه ضدگلوله عنوان شد

تلویزیون بودجه و برنامه ریزی مناسبی به رئالیتی شوها اختصاص دهد

تلویزیون بودجه و برنامه ریزی مناسبی به رئالیتی شوها اختصاص دهد دست و هنر: تهیه كننده رئالیتی شو «ضدگلوله» معتقد می باشد، تلویزیون نسبت به این قالب كار احساس مسؤولیت ندارد و خاطرنشان كرد: در این راستا در رسانه ملی حتی برای این ژانر برنامه ریزی و بودجه ریزی مناسبی هم نشده است. ولی امیدوارم كه در سال آینده به این ژانر توجه و برنامه ریزی بیشتری كنند.


به گزارش دست و هنر به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، نشست خبری مسابقه مستند «ضدگلوله» با حضور حسین افشار تهیه كننده، مهدی ماهان كارگردان، مسعود آب پرور منتقد و كارگردان سینما و تلویزیون و گروه های شركت كننده و همینطور اهالی رسانه در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار گردید.
حسین افشار تهیه كننده «ضدگلوله» در ابتدای برنامه درباره ایده ژانر واقع نمایش با اشاره به اینكه این ژانر از سال ۸۷ به وجود آمد، اظهار داشت: تولید این برنامه از سال ۹۰ شروع شد و با همكاری تیم جوان و باانگیزه توانستیم تا این مستند مسابقه را به تولید برسانیم.
وی اضافه كرد: در تولید برنامه «ضدگلوله» پروسه تولید، حضور شركت كنندگان بیشتر، توجه به كیفیت و كمیت كار، مورد توجه قرار گرفته بودند كه با برنامه ریزی انجام شده در حدود شش ماه تولید این كار به نتیجه رسید. در حدود ۱۰ ماه پروسه تولید «ضدگلوله» به طول انجامید و ضعف های برنامه با عنایت به نظر مخاطبان از بین می رفت.
افشار با اشاره به اینكه تلویزیون نسبت به قالب كار احساس مسؤولیت ندارد، خاطرنشان كرد: در این راستا در رسانه ملی حتی برنامه ریزی و بودجه ریزی مناسبی هم برای این ژانر نشده است. ولی امیدوارم كه در سال آینده به این ژانر توجه و برنامه ریزی بیشتری كنند.
تهیه كننده «ضدگلوله» مرتبط با عوامل تولیداین مستند مسابقه توضیح داد: در تولید این مستند حدود ۷۰ نفر از عوامل جلوی دوربین و پشت دوربین فعالیت داشتند كه حدود ۳۰ نفر از عوامل نظامی هم در تعامل این پروژه با مستند مسابقه «ضدگلوله» همكاری داشتند.
افشار اظهار نمود: حوزه محتوا بسیار مهم است كه در این كار تلاش كردیم به این مهم توجه داشته باشیم. در این برنامه تلاش كردیم وفادار به مخاطب و مبحث باشیم. ژانر مستند مسابقه سابقه دیرینی در تلویزیون ندارد و به نظرم می توان نسبت به سالهای گذشته شاهد افرایش مخاطب در این حوزه بود و راهكار آن هم توسعه این كار و تولید شرایط تولید بیشتر است.



وی «خنداننده شو» را در قالب این نوع برنامه دانست و اظهار داشت: حضور این برنامه به ما كمك كرد تا سطح توقع از مخاطب را داشته باشیم و تلاش بیشتری برای افزایش كیفیت و داشتن مخاطب كردیم.
حسین افشار در انتها با اشاره به نقش مستند مسابقه های جذاب برای برقراری قوی ارتباط رسانه با مردم اظهار داشت: سردار ناظری بین نیروهای نظامی و رزمنده های دفاع مقدس شناخته شده بود ولی حضور ایشان در مستند مسابقه فرمانده سبب شد تا مخاطبین جوان و عموم مردم هم با این اسطوره كشور آشنا شود و خلقیات و توانایی های وی در قالب یك برنامه تلویزیونی جذاب از نزدیك ببیند.
در ادامه برنامه مهدی ماهان كارگردان «ضدگلوله» صحبت كرد و اظهار داشت: تولید این برنامه برای كلیه عوامل برنامه جذاب بود و دلیل آن هم توجه به كمیت مستند مسابقه بوده است. به این معنا كه در ۱۲۰ روز فیمبرداری روزی ۴ نوبت ضبط داشتیم.

وی در ادامه سخنان خود به تفاوت مسابقه تلویزیونی و مستند مسابقه پرداخت و اظهار داشت: در تولید مسابقه، رقابت بین دو نفر اتفاق می افتد و اما در مستند مسابقه كار از انتخاب كاراكترها شروع می گردد و «ضدگلوله» داستان افراد شركت كننده است و بهانه نزدیك شدن به این افراد هم همین قصه هاست.
ماهان افزود: تا به امروز در كمتر كاری در تلویریون دیدم كه با این جزئیات و دقت به كاراكترها توجه شده باشد و ما مبنا را بر این افراد گذاشتیم و بر مبنای خصوصیت های بسیاری به آنها رسیدیم.
مهدی ماهان در ادامه اظهار نمود: امروز در زمینه آموزش های آكادمیك ضعف جدی داریم و در ساخت مستند مسابقه ضد گلوله مجبور شدیم شیوه های نوینی ابداع نماییم. بعنوان مثال برای تولید بعضی از سكانس ها مجبور شدیم، با بعضی از همكارانمان صحنه ها را بازی نماییم تا به نقاط قوت و ضعف آن آگاه شویم.
در ادامه مراسم مسعود آب پرور بعنوان منتقد برنامه سخنرانی كرد و اظهار داشت: تلویزیون تمركزگریز است و در هر دهه نسبت به دهه قبل یك تكامل نسبی را پشت سر گذاشته است و به هیچ عنوان نمی توان فیلمی را بدون تمركزگریزی تا آخر ببینید چون ذات تلویزیون تبلیغات و بازرگانی است.
وی اضافه كرد: كشورهایی كه ایدئولوژی دارند و جنگ و بحران را پشت سر گذاشته اند، رسانه های پویایی دارند و رسانه ملی در حال سیدن به فرم است و باید بازنگری به فرم نماییم. تلویزیون فرم است و زمانی كه نوع برنامه مشخص شود، فرم آن مشحص می گردد. تلویزیون تكامل رادیوست و رادیو، تئاتر و روزنامه یك رسانه ایستا هستند اما در میان اینها تنها تلویزیون پویاست.
مسعود آب پرور با اشاره به تغییر پارادایم رسانه ای امروز اظهار داشت: امروز گیم یا بازی، ژانر تأثیر گذار در تولیدات رسانه ای امروز است. هر قدر در تولیدات به این سمت نزدیك شویم توانسته ایم با مخاطبین ارتباط بهتری برقرار نماییم.



آب پرور خاطرنشان كرد: هم اكنون فرهنگ معادل سرگرمی مفهوم شده است به این معنا كه سرگرمی به شكلی فرهنگ شده است و به نظرم در این سالها فرهنگ را از دست داده ایم و سرگرم سازی را عبث می دانستیم. به قول این منتقد، برنامه «ضد گلوله» به علت استفاده از تركیب ابداعات جدید در تولید برنامه خود توانسته به اهداف خود برسد.
به اعتقاد آب پرور، ما هفت هنر داریم كه عنصر مسابقه و یا بازی بعنوان هنر هشتم به آن اضافه شده است و نمی گردد آن را نادیده گرفت، در برنامه «ضدگلوله» این عوامل در برنامه جمع آوری شدند و توانستند برنامه موفقی را به تولید برساند. وقتی محصولی را تولید می نماییم باید ببینیم كه در بسته درست خود گنجانده شده یا نه كه برنامه «ضد گلوله» این خصوصیت را داشته است.
آب پرور ادامه داد: سنجش ارزش افزوده یك اثر بسیار مهم است. برای مثال در ضد گلوله كه شاهد تركیبی از بازی، حضور جوان ها، هیجان و مسابقه هستیم، می توان حدس زد كه این مستند می تواند در بین مخاطبان جایگاه خویش را باز كند. به همین جهت باید قدر این گونه تولیدات و تولیدكنندگان آن را بدانیم.



1396/12/15
14:01:31
5.0 / 5
230
تگهای خبر: بازی , دوربین , سرگرمی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی