حضور واسطه ها در بازار صنایع دستی

حضور واسطه ها در بازار صنایع دستی دست و هنر: یك هنرمند منبت كار با اشاره به این كه نمایشگاه صنایع دستی، فضایی برای تعامل تولیدكننده و فروشندگان این حوزه می باشد، بر نقش مثبت واسطه ها در تسریع این تعامل تأكید نمود.



یاسر یامی هنرمند منبت كار در گفتگو با خبرنگار مهر برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی را فرصتی برای تعامل هنرمندان با یكدیگر و فروشندگان بزرگ دانست و افزود: فلسفه نمایشگاه این نیست كه فضایی در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا به ارائه مستقیم آثار خود بپردازند بلكه هدف اصلی این است كه تولیدكنندگان رشته های مختلف صنایع دستی با یكدیگر و با فروشندگان بزرگ آشنا شوند.
این هنرمند فعال در زمینه منبت در پاسخ به این كه برخی معتقدند در بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی بیش از هنرمندان، واسطه ها شركت كرده بودند گفت: من با این رویه موافقم. من به عنوان یك هنرمند، می توانم به تولید آثار مختلف و متنوع در زمینه كار خود بپردازم اما شیوه فروش و ارائه آثار در تخصص من نیست. پس بهتر است كارها را در اختیار كسی بگذارم كه بازار را می شناسد. برای مثال من چند نمونه از كارهایم را در یكی دو فروشگاه بزرگ كه مخاطب خاص دارند به نمایش گذاشته ام و این كارها با قیمت چند میلیون تومان فروش رفته در حالی كه اطمینان دارم خودم از عهده فروش هیچ كدام از این آثار به آن قیمت برنمی آمدم.
یامی به این كه همه هنرمندان نمی توانند و نباید در نمایشگاه صنایع دستی شركت كنند اشاره و بیان كرد: كسی كه توان پرداخت اجاره غرفه و هزینه اقامت خود را ندارد بهتر است در نمایشگاه شركت نكند چراكه نمایشگاه، فضایی برای رقابت است و اگر این گونه نباشد، كیفیت كارها پایین می آید. از طرفی اگر غرفه ها رایگان باشد من نوعی نمی توانم یك غرفه ۴۴ متری داشته باشم و باید به فضایی كه معاونت صنایع دستی در اختیارم می گذارم بسنده كنم.
او در پاسخ به این كه آیا در نمایشگاه صنایع دستی امسال فروش خوبی داشته یا نه بیان كرد: امسال، استقبال از نمایشگاه صنایع دستی از جمله غرفه و كارهای من، كمتر بود اما نگاه من، بلندمدت است. من به نمایشگاه نیامده ام تا كارهایم را بفروشم من آمده ام تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنم و بازار هدف را بشناسم.
یامی یكی از كاستی های نمایشگاه را عدم برنامه ریزی دقیق دانست و افزود: من برای اجاره غرفه و شركت در نمایشگاه به دنبال جذب اسپانسر بودم. از این رو با شركتی كه بزرگ ترین واردكننده صنایع چوبی است ارتباط برقرار كردم و شرط آن ها این بود كه باید ۵ ماه قبل، تاریخ دقیق نمایشگاه را بدانند در صورتی دو هفته پیش از برگزاری، تاریخ دقیق مهم ترین رویداد صنایع دستی مشخص شد و این ضعف مدیریتی و برنامه ریزی، یكی ازنقاط ضعف ماست.
این هنرمند فعال در زمینه منبت معتقد است: برگزاركنندگان نمایشگاه می توانند از این فرصت برای جذب گردشگر هم استفاده كنند. همچنین از شركت ها و هنرمندان خارجی برای حضور دعوت كنند و به نمایشگاه جنبه بین المللی بدهند. ضمن این كه انتخاب تاریخی مشخص برای این رویداد ضروری است.
 

1396/06/11
22:00:44
5.0 / 5
363
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی