وزیر ارشاد خبر داد؛

افزایش چشم گیر مصرف بازی های كامپیوتری در كشور

افزایش چشم گیر مصرف بازی های كامپیوتری در كشور دست و هنر: وزیر ارشاد درباره گسترش نفوذ بازی های كامپیوتری اظهار داشت: در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرف كنندگان و بهره وران افزایش چشمگیری داشته است.



به گزارش دست و هنر به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی اضافه كرد: اگر در دهه های گذشته بازی های كامپیوتری موضوعی برای فراغت كودكان و نوجوانان بود ولی امروز به فضای جدیدی تبدیل گشته كه این امر ایجاب می كند تا اقدامات و كارهای موثری در این زمینه صورت بگیرد.
صالحی ادامه داد: بازی های كامپیوتری تبدیل به امری جدی شده و علاوه بر بخش اوقات فراغت در حوزه های مختلف همچون درمان، آموزش، بهداشت و... نمود پیدا كرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: كاركردهای بازی­ های كامپیوتر ­ای متنوع شده و مخاطب آن از كودك و نوجوان فاصله گرفته و سنین مختلف را دربر می­گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فناوری بازی های كامپیوتری ادامه داد: تكامل بازی های كامپیوتری فرصت دسترسی و تنوع استفاده از بازی­ ها را از لحاظ كاربردی بالا برده است.
وی ادامه داد: بازی­ های كامپیوتر ­ای از لحاظ اقتصاد صنعت بازی هم تغییرات شگرفی پیدا كرده است و در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرف كنندگان و بهره وران در این زمینه افزایش چشمگیری داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پژوهش سال ۹۴ در زمینه بازی های كامپیوتری خاطرنشان كرد: این پژوهش نشان داده است ۲۴ میلیون نفر در ایران از بازی های كامپیوتری استفاده می نمایند.
صالحی در ادامه اضافه كرد: متوسط مصرف سرانه بازی های كامپیوتری در ایران حدود ۸۰ دقیقه در هفته است كه این رقم قابل توجه است.
وی اظهار داشت: در فضای داخل كشور مناسبات بازی های ایرانی و غیر ایرانی وجود دارد كه تناسب آن ها تراز معكوس است این مورد در سبك زندگی و مسائل هویتی اثرگذار می باشد.
صالحی اضافه كرد: بازی های كامپیوتری در دهه های اخیر در سطح جهانی و ملی پیشرفت ها و تغییرات بسیاری پیدا كرده و علاوه بر مسئولیت حاكمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه، همفكری و همكاری نهادهای مرتبط را می طلبد.
در ادامه این نشست كریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری ضمن عرضه گزارشی از عملكرد این بنیاد گزارشی از آخرین آمارهای ایران و جهان در این بخش عرضه داد.
وی در ادامه ضمن عرضه دورنمایی از چند حوزه در بازی های كامپیوتری به چالش های مصرف و تولید در بازی های كامپیوتری پرداخت.
كریمی قدوسی اظهار داشت: كمبود نیروی انسانی متخصص، كمبود نقدینگی در شركت ها كه سبب جذب نیروهای با استعداد به صنعت های مشابه می گردد و مهاجرت بخش اندكی از متخصصان ایرانی به دیگر كشورها همچون چالش های این حوزه است.
وی خاطرنشان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع بعضی از چالش ها اقداماتی از قبیل برگزاری دوره های آموزشی به صورت نظریه و علمی و برگزاری آزمون های استاندارد ساخت بازی كرده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اظهار داشت: وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای كشور و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در رفع این چالش ها می توانند اثرگذار باشند.
در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: تشكیل دفتری برای هماهنگی دستگاه ­های مرتبط در بنیاد ملی بازی­ های كامپیوتر ­ای ضروری می باشد.
در ادامه سیدمرتضی موسویان رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بر لزوم رقابت در بازارهای جهانی در حوزه بازی­ های كامپیوتر ­ای تصریح كرد.
وی اظهار داشت: امروز بازی­ های كامپیوتری از اهمیت زیادی برخوردار شده و سهم بالایی از بازار جهانی را به خود مختص كرده است ازاین رو توجه به آن و پیوستن به بازارهای رقابتی در جهان در این زمینه ضروری می باشد.
در این نشست اعضا و نمایندگان نهادهای مرتبط ضمن بررسی چالش های پیش رو در زمینه بازی های كامپیوتر ­ای، نظرات و پیشنهادهای خویش را در این زمینه عرضه دادند.

1397/03/07
13:27:33
5.0 / 5
22
تگهای خبر: بازی , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی