در گفتگو با مهر عنوان شد؛

محصولات جانبی فیلشاه در بازار، مذاكره برای تولید بازی كامپیوتری

محصولات جانبی فیلشاه در بازار، مذاكره برای تولید بازی كامپیوتری دست و هنر: گروه سازنده انیمیشن سینمایی فیلشاه محصولات جانبی این انیمیشن شامل نوشت افزار، پوشاك، اسباب بازی و بازی كامپیوتری را در آینده نزدیك روانه بازار خواهد نمود.



هادی اسماعیلی مدیر ارشد بازاریابی و فروش گروه هنرپویا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه ریزی برای عرضه محصولات جانبی انیمیشن «فیلشاه» در بازار اظهار داشت: فعالیت های مجموعه هنرپویا محدود به تولید انیمیشن نبوده و از ابتدا هدف گذاری این مجموعه عرضه و معرفی كاراكترهایی برای كودكان بود كه شاید بتوانند جایگزین برخی كاراكترهایی شوند كه دوستشان نداریم. ورود به عرصه تولید انیمیشن هم از همین زاویه بود با این نكته كه از ابتدا متوجه مراحل قبل و پس از تولید انیمیشن هم بوده ایم.
اسماعیلی اضافه كرد: در مرحله پیش از تولید انیمیشن در قالب نگارش فیلمنامه های كارگاهی تلاش داریم محتوای لازم را تولید نماییم و پس از تولید انیمیشن هم سراغ ایده های تجاری سازی كاراكترها می رویم. تا آنجا كه به اندازه یك مجموعه خصوص در توان داریم، تلاش می نماییم تا در حوزه عرضه تجاری محصولات جانبی هم ورود داشته باشیم.
وی با اشاره به تجربه قبلی این گروه در زمینه عرضه محصولات جانبی یك انیمیشن اظهار داشت: از آنجائیكه شاهزاده روم تجربه اول هنرپویا با این مختصات محسوب می شد، مطمئن نبودیم استقبال از نسخه سینمایی چگونه خواهد بود و بنابراین كلیه مراحل در رابطه با برنامه ریزی محصولات جنبی را به پس از اكران و ارزیابی بازخوردها موكول كردیم. از این جهت حضور ضعیفی در بازار داشتیم و تنها در چند بخش نوشت افزار مانند دفتر و در حوزه پوشاك توانستیم برخی تولیداتی را داشته باشیم كه با عنایت به فاصله گرفتن از زمان اكران نتوانستند فروش مناسبی داشته باشند.

كتاب نقاشی «فیلشاه» چندی قبل از جانب انتشارات سوره مهر منتشر شد
اسماعیلی ادامه داد: با عنایت به تجربه قبلی برای انیمیشن فیلشاه از همان ابتدا سیاست های در رابطه با اقلام جانبی را هم در دستور كار قرار دادیم. تصمیم هم گرفته ایم تا بخشی از این اقلام را به صورت مجانی در اختیار تولیدكنندگان قرار دهیم كه بزودی فراخوانی را در این زمینه منتشر خواهیم كرد. فعلا تصمیم داریم تا آخر سال ۹۷ امتیاز این كاراكترها را به صورت مجانی به تولیدكنندگان بدهیم تا برمبنای بازخوردها برای بعد از آن تصمیم گیری نماییم.
اسماعیلی با اشاره به اینكه تابحال و پیش از انتشار فراخوان بالغ بر ۲۰ تولیدكننده در حوزه نوشت افزار، كتاب، پوشاك و اسباب بازی برای این همكاری اعلام آمادگی كرده اند، درباره زمان بندی عرضه این محصولات به بازار اظهار داشت: بازار هر یك از این اقلام فصل مشخصی دارد. نوشت افزار معمولا در مرداد و شهریور مشتری دارد، پوشاك فصل های مشخص دارد. هر یك باید در زمان مناسب ارائه شود و به دنبال آن هستیم كه برنامه رونمایی از بخشی از این اقلام جانبی را بعد از ماه مبارك رمضان برگزار نماییم.
مدیر ارشد بازاریابی و فروش گروه هنرپویا درباره برنامه ریزی برای عرضه بازی كامپیوتری «فیلشاه» هم توضیح داد: بازی ای كه هم اكنون در بازار موجود است از ابتدا با هدف عرضه یك بازی حرفه ای و استاندارد تولید نشد و صرفا به دنبال آن بودیم كه همزمان با اكران محصولی را در حوزه بازی هم داشته باشیم، اما استقبال از همین بازی ساده به گونه ای بوده كه از جانب دو مجموعه بازی ساز حرفه درخواست همكاری داشته ایم كه مقرر است وارد مذاكره شویم.
اسماعیلی درباره دست اندازهای موجود در راه عرضه نسخه بازی كامپیوتری در رابطه با برخی فیلم های سینمایی در بازار ایران معتقد است: غالب این دست اندازها از جنس نبود تعامل مناسب میان تیم های فیلم ساز و بازی ساز است و ناملایمتی های دولتی و ساختاری نقش كم رنگ تری در این زمینه دارد. معمولا تعاملات مالی در این زمینه شفاف نیست و مثلا یك تیم بازی سازی برای همكاری با ما تضمین فروش می خواست و از آنجائیكه فروش انیمیشن در ایران تضمین مشخصی ندارد، طبیعتا مذاكرات وارد مشكل می شد.

1397/04/02
21:58:18
5.0 / 5
222
تگهای خبر: بازی , كتاب , محصولات , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی