برگزاری بزرگ ترین رویداد گردشگری در ایران

برگزاری بزرگ ترین رویداد گردشگری در ایران دست و هنر: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران همراه با تغییراتی نسبت به دوره های پیشین، با حضور نمایندگانی از ۱۰ كشور بهمن ماه در تهران برگزار می گردد.


به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، این نمایشگاه كه یكی از بزرگ ترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران نامیده می گردد مقرر است از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور پررنگ تر استان ها برپا شود. به قول فرهاد امینیان ـ مدیر شركت نمایشگاه های بین المللی تهران ـ امسال ۴۱ هزار متر مربع فضای سرپوشیده در چارچوب ۱۳ سالن و سه هزار متر مربع فضای باز به نمایشگاه گردشگری امسال اختصاص داده شده كه خصوصیت اصلی آن در قیاس با سال های گذشته تمركز بر حضور مقتدرتر استان ها است.
او كه در مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در هتل لاله سخن می گفت، خاطرنشان كرد: سال های قبل بیشترین تمركز این نمایشگاه روی استان تهران بود به همین خاطر حدود ۷۰ درصد از فضای نمایشگاه به شركت ها و بخش خصوصی این استان اختصاص می یافت و فقط ۳۰ درصد از فضای كل نصیب استان ها می شد، امسال این وضعیت معكوس شده است. البته هدف حذف و یا كمرنگ كردن تهران نبوده، بلكه انگیزه تقویت بخش خصوصی استان ها بوده است.
به اعتقاد امینیان، سال های گذشته استان ها حضوری نمادین در این نمایشگاه داشتند كه با عنایت به اهمیت این رویداد در صنعت گردشگری ایران و برند بودن آن، ترجیح بر این شد كه استان ها از حالت نمایشی بیرون بروند.

پایان حضور نمایشی استان ها و آش فروشی در نمایشگاه گردشگری
محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیركل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری ـ كه برنامه ریزی و اجرای این نمایشگاه در این بخش از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیریت شده است، درباره تحولات نمایشگاه امسال توضیح داد: صدمه شناسی و بررسی مطالعاتی دوره های پیشین این نمایشگاه كه از جانب دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته، نشان داده است حضور نداشتن بخش خصوصی استان ها، تبدیل نمایشگاه تخصصی گردشگری به فروشگاهی بهاره و آش فروشی، مزاحمت اجرای زنده موسیقی ها در سالن های سرپوشیده، اختصاص بهترین سالن نمایشگاه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نداشتن برنامه های جنبی، جای خالی عقد تفاهم نامه های بین سازمانی و برگزار نشدن كارگاه های تخصصی و كاربردی، بی توجهی به استان های كمتر شناخته شده و غیبت شركت ها و میهمانان خارجی از مهم ترین نقاط ضعف این نمایشگاه بوده كه امسال درصدد رفع آنها برآمده ایم.
وی افزود: سال قبل از ۲۰ هزار مترمربع فضای مفید این نمایشگاه فقط ۳۵۰۰ متر در اختیار استان ها بود و ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر دیگر به استان تهران اختصاص داشت، درحالی كه امسال از ۲۰ هزار متر فضای مفید ۱۵ هزار مترمربع به استان ها مربوط می گردد و ۵ هزار متر دیگر به تهران اختصاص داده شده است.
به قول لاریجانی، غرفه های خوراك كه چهره ی نمایشگاه تخصصی گردشگری را مخدوش كرده بود امسال در سه سالن ۱۸، ۲۰ و ۲۲ متمركز شده و اجرای موسیقی در فضای باز هم ممنوع شده، مقرر است سالن موقتی را برای اجرای زمان بندی شده گروه های موسیقی استان ها تولید كنند كه حضور آنها در امور تجاری نمایشگاه مزاحمتی تولید نكند.
وی ادامه داد: بهترین سالن نمایشگاه كه هر سال به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داشت امسال در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
مدیركل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری از برگزاری شش كارگاه تخصصی، انعقاد چند تفاهم نامه، رونمایی از كتاب راهنمایی گردشگری و سایت ویزیت ایران در حاشیه این نمایشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: مقرر است همزمان با این نمایشگاه شبكه «شما» با محور گردشگری پخش برنامه های خویش را از ۲۳ بهمن ماه آغاز كند. طبق مذاكرات و تفاهم صورت گرفته در ابتدا روزی سه و نیم ساعت از برنامه های این شبكه تلویزیونی به گردشگری اختصاص خواهد داشت.
به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، اختصاص سالنی به استان های كمتر شناخته شده با نام احتمالی «كشف ناشناخته ها»، سالن سفرهای آخر هفته كه مختص حضور استان های نزدیك تهران است و با انگیره توزیع سفر و تغییر مسیر از شمال به سایر استان ها تولید خواهد شد، سالن استان های ساحلی و مناطق آزاد و سالن «مثلث طلایی» كه به طرح ها و جاذبه های سه استان اصفهان، فارس و یزد مربوط می شود، از دیگر تغییرات نمایشگاه امسال است كه لاریجانی در سخنان خود به آن اشاره نمود.
ولی تیموری ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ هم در سخنانی با بیان این كه این سازمان برای نمایشگاه گردشگری امسال هزینه ای نكرده و با توان بخش خصوصی آنرا اجرا می كند، از حضور نمایندگان ۱۰ كشور خارجی و بازدید هیآت رسمی سایر كشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در این نمایشگاه اطلاع داد.
وی با تاكید بر نگاه فرهنگی ایران به گردشگری، اظهار نمود: در دنیای امروز كه به واسطه برخی سیاست های نادرست، منطقه و گوشه هایی از جهان درگیر ناامنی و خشونت شده، اعتقاد داریم گردشگری می تواند بستری برای تولید تفاهم بین ملت ها باشد و در شرایطی كه برخی دنبال دیوار كشیدن بین فرهنگ ها هستند ما معتقدیم گردشگری می تواند همچون پلی عمل كند كه همزیستی مسالمت آمیز و تفاهم میان ملت ها را برقرار كند.
در این مراسم كه سفیران و رایزنان فرهنگی كشورهایی چون افغانستان، اكوادور، ونزوئلا، یونان، برزیل و بلاروس حضور داشتند، پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران با شعار «گردشگری و تحول دیجیتال» رونمایی گردید.




 

1397/10/18
15:03:42
5.0 / 5
104
تگهای خبر: دانشگاه , دیجیتال , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی