دعوت یونسكو از معماران برای بازسازی مسجد موصل

دعوت یونسكو از معماران برای بازسازی مسجد موصل دست و هنر: یونسكو از معماران، مهندسان و دانشجویان سراسر جهان دعوت كرده تا جهت شركت در یك مسابقه بین المللی معماری برای بازسازی مسجد النوری در شهر موصل عراق كه به دست داعش تخریب شد، شركت نمایند.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، یونسکو از همه استعدادها در سراسر جهان دعوت کرد تا جهت شرکت در یک مسابقه بین المللی منحصر به فرد معماری برای بازسازی مسجد النوری در شهر موصل عراق شرکت نمایند.
این کمپین جهانی از معماران، مهندسان و دانشجویان از سراسر جهان دعوت می کند تا پیشنهاد طراحی مجتمع مسجد النور را عرضه کنند. این در حالیست که تشویق مردم عراق جهت شرکت در تاریخ سازی و بازسازی جایی که در آن زندگی می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردارست.
یونسکو اعلام نمود که پیوستن به طرح "احیای روح موصل" فرصتی بی نظیر برای تغییر زندگی مردم موصل و کمک به آنها در بازسازی شهرشان بعد از اشغال داعش است.
این مسابقه خواهان طراحی مفهومی است که شامل حفاظت از سازه های ایستاده نمازخانه و ادغام آن در ساختمان های جدید و همین طور بازسازی بعضی از بناهای تاریخی و ادغام آنها در طرح های جدید همچون طراحی محوطه کل مکان این پروژه با ایجاد فضاهای جدید اختصاص یافته به جامعه برای آموزش، کارهای اجتماعی و فرهنگی است.
این رقابت از روز ۱۶ نوامبر شروع شده است و تا ۲۶ مارس ۲۰۲۱ ادامه دارد و برنده آن در بهار آینده اعلام خواهد شد. هیئت داوران بین المللی این مسابقه متشکل از ۹ عضو، پنچ برگزیده این مسابقه را انتخاب می کنند.


منبع:

1399/09/03
13:55:25
1105
5.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی