امضا تفاهم نامه همكاری میان ستاد فهما و بنیاد بازی های رایانه ای

استفاده از ظرفیت 2میلیونی كانون مساجد برای تولید بازی ویدیویی

استفاده از ظرفیت 2میلیونی كانون مساجد برای تولید بازی ویدیویی دست و هنر: ستاد هماهنگی فهما و بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در امتداد هم افزایی، همکاری و بهره گیری از امکانات و ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای برنامه های مشترک تفاهم نامه همکاری امضا کردند.



به گزارش دست و هنر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد فهما و سیدصادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برگزار شد، حجت الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به عضویت بیش از دو میلیون نفر در بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد، این ظرفیت حضور فعال تر ما در حوزه بازی های ویدئویی را ضروری می ساخت.
رئیس ستاد فهما در مراسم امضا این تفاهم نامه اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که امروز این تفاهم نامه امضا می شود تا با همکاری و هم افزایی یکدیگر بتوانیم هم در حوزه آموزش و هم در عرصه تولید محتوا در زمینه بازی های ویدئویی قدم های مهمی برداریم. وظیفه ما فقط به فعالیت در حوزه مساجد محدود نیست و ما باید به عرصه بازی های ویدئویی که امروز جایگاه بسیار مهمی در کشور دارد، وارد شویم.
او اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برای آموزش بازی سازی که در ادامه می تواند منجر به تربیت نیروی کار و کسب درآمد شود، برای اعضا کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بسیار باارزش است. ضمن اینکه ارائه آموزش های آنلاین در حوزه بازی سازی سبب تسری موضوع عدالت اجتماعی برای ناطق دورافتاده و محروم کشور که امکان دسترسی به چنین فضاهای آموزشی را ندارند، خواهد شد.
حجت الاسلام ارزانی همین طور در عرصه تولید بازی های ویدئویی از آمادگی این ستاد برای همکاری مشترک با بنیاد ملی بازی های کامپیوتری درباب تولید محصولات فاخر آگاهی داد و اضافه کرد: در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برای حضور در این حوزه وجود دارد و امیدارم این تفاهم نامه کمک نماید که این اتفاق مبارک زودتر شکل بگیرد.
آمادگی بنیاد برای آموزش بازی سازی به اعضا کانون های فرهنگی هنری مساجد
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در مراسم امضا این تفاهم نامه نیز اظهار داشت: وجود بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور نشان دهنده سرمایه و پشتوانه مردمی محکمی برای انجام اقدامات فرهنگی است. شبکه نیروی انسانی در سراسر کشور در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت بسیار مناسبی است که بنیاد برای پیشبرد اهداف خود در حوزه فرهنگ سازی برای مصرف بازی های دیجیتال به شدت به آن نیاز دارد.
سیدصادق پژمان اشاره کرد: به موضوع بازی های دیجیتال می توان با رویکردهای متفاوتی چون ابعاد صنعتی، هنری، فرهنگی، ترویجی و رسانه ای آن نگاه کرد. تعداد و طیف سنی کاربران بازی های دیجیتال نشان میدهد که عموم مردم به نحوی درگیر این حوزه هستند و باتوجه به حضور بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان در این حوزه ما نیازمند کار فرهنگی و تربیتی بیشتر دراین زمینه هستیم. بنظر می رسد در وضعیت کنونی مساجد و دستگاه های فرهنگی ما نیاز به استفاده بیشتر از این ابزار برای پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی هستند.
او اضافه کرد: در کنار تمام مشکلاتی که بازی ها می توانند برای کسانی که آموزش لازم برای مواجه سازی با این رسانه را ندیده اند، بوجود آورد اما ظرفیت ها و پتانسیل موجود در آن به لحاظ مؤلفه های فرهنگی، ترویجی و ارزشی در هیچ رسانه دیگری به این وسعت وجود ندارد. اگر بخواهیم صنعت بازی های دیجیتال را از بعد مخاطب، گردش مالی، ضریب نفوذ و طیف سنی با رسانه صنعت سینما که مورد استقبال مردم هم هست مقایسه نماییم، حتما با اختلاف شایان توجهی کفه ترازو به سمت بازی های ویدئویی سنگینی خواهدنمود. بدین سبب لازم است این ظرفیت امروز بیشتر از قبل شناسایی شود. از این جهت ما علاقمند هستیم که تمام دستگاه های فرهنگی نسبت به موضوع بازی های دیجیتال حساس باشند و از همکاری آنها با بنیاد و استفاده از ظرفیت های آنها استقبال می نماییم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به محدودیت ها و مشکلات آموزش بازی سازی در کشور، اظهار داشت: طی ۱۰ سال قبل بخش عمده آموزش های ما در این عرصه در شهر تهران متمرکز بوده؛ اما پیش از شیوع ویروس کرونا ظرفیت های آموزش های مجازی در بنیاد به وجود آمد که پس از آن زیرساخت های آن توسعه پیدا کرد و امروز توانایی ارائه آموزش های بازی سازی به سراسر کشور برای استعدادیابی و ارتقا سطح فنی فعالان این حوزه را داریم. ارائه این آموزش ها از سویی می تواند کمک مهمی به مهارت آموزی و افزایش ظرفیت های اشتغال در علاقمندان به این حوزه کند و از طرف دیگر باتوجه به فقر نیروی انسانی در مجموعه اکوسیستم بازی های ویدئویی می توانیم از این آموزش ها برای تربیت نسل جدید نیروی انسانی متخصص بهره بگیریم.
سید صادق پژمان اشاره کرد: در این راستاد طی تفاهم نامه میان بنیاد با معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کانال مدرسه بازی سازان فردا با رویکرد ارائه آموزش های بازی سازی به دانش آموزان سراسر کشور به وجود آمده و استقبال خوب دانش آموزان نشان میدهد که تشنگی و عطش زیادی در این عرصه وجود دارد. این مدل را می توانیم با کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز ادامه دهیم. گشایش این مسیر می تواند علاوه بر آموزش، منجر به آموزش های بزرگ تری در این عرصه مانند نحوه مواجهه کاربران با بازی ها، معرفی ظرفیت های بازی های ویدئویی و تغییراتی که می توانند در سبک زندگی ایجاد کنند، شود.
مدیرعامل بنیاد با تاکید بر استفاده از ظرفیت بازی های جدی برای پیشبرد اهداف مورد نظر در کانون های فرهنگی هنری مساجد از آمادگی بنیاد برای تولید بازی هایی با این رویکرد آگاهی داد و اضافه کرد: این اتفاق می تواند موجب توسعه بازی های جدی در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرهای مختلف شود. در حوزه سواد بازی نیز می توان در قالب کارگاه ها خانواده ها و کاربران بازی ها را با موضوع سواد بازی های ویدئویی آشنا کرد که این رویکرد در معاونت هدایت فرهنگی و آموزش بنیاد دنبال می شود. درباب برگزاری مسابقات نیز این ظرفیت وجود دارد که با همکاری بنیاد و ستاد مسابقاتی در سطح کانون ها اجرا شود تا علاوه بر وجه سرگرمی آن، از دل این مسابقات بازیکنان حرفه ای نیز شناسایی شوند.
پژمان قبل از امضا این تفاهم نامه همین طور اشاره کرد: رویکرد ما در این بنیاد کار عملیاتی است و فقط به دنبال امضای یک تفاهم نامه نیستیم، بلکه نگاه کاربردی داریم. تلاش داریم امضای این تفاهم نامه روی کاغذ نماند و از زمانی که موضوع این تفاهم نامه در بنیاد عنوان شد، به صورت جدی درباره برنامه های مختلف این تفاهم نامه و نحوه اجرائی کردن آن برنامه ریزی شده است.


منبع:

1399/10/14
19:35:33
906
0.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی