در كنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها مطرح شد؛

پشتیبانی از اولویت های پژوهشی مورد نیاز حاكمیت و صنعت بازی

پشتیبانی از اولویت های پژوهشی مورد نیاز حاكمیت و صنعت بازی به گزارش دست و هنر مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در پشتیبانی از پژوهش های در رابطه با بازی های دیجیتال همکاری خواهند کرد.



به گزارش دست و هنر به نقل از بنیاد ملی بازی ها کامپیوتری، جواد راستی در نشست خبری که با حضور معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برگزار شد، اظهار داشت: کنفرانس بین المللی «بازی های کامپیوتر ای؛ فرصت ها و چالش ها» که ششمین دوره آن طی روزهای ۳۰ بهمن و اول اسفند به میزبانی دانشگاه اصفهان و به سبب شرایط کرونائی به صورت آنلاین برگزار می شود، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ با همراهی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری شروع شد و در سال ۱۳۹۹ این همکاری بطور جدی تری ادامه پیدا کرد.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی اصفهان در ادامه اشاره کرد: دانشگاه اصفهان در رویداد جایزه بازی های جدی ۱۳۹۹ یکی از همکاران بنیاد در برگزاری بخش هکاتون بود. در ادامه نیز بنیاد در تعاملی متقابل در برگزاری ششمین دوره کنفرانس بین المللی بازی های کامپیوتر ای؛ فرصت ها و چالش ها با ما همکاری نزدیکی انجام داد. کاری که در دانشگاه اصفهان در حوزه های آموزش، پژوهش و کارآفرینی در رابطه با بازی های دیجیتال در حال انجام می باشد، همپوشانی کاملی با کارکردها و وظایف بنیاد دارد. بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بنا بر رسالتی که بر عهده دارد پشتیبانی از این سه حوزه مهم را در برنامه ریزی های کاری خود دارد.
راستی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنفرانس طی پنج دوره گذشته به تجربه برگزاری ششمین دوره این رویداد در وضعیت کرونائی اشاره نمود و اضافه کرد: امسال تجربه جدیدی را در برگزاری آنلاین این رویداد سپری می نماییم و رویکرد ویژه ای در نوع مقالات پذیرش شده و تنوع میهمانان دنبال کرده ایم. یکی از خاصیت های ششمین دوره این کنفرانس تنوع داورها از میان اساتید رشته های مختلفی چون حقوق، مهندسی پزشکی، روانشناسی، جامعه شناسی، هنر و … بود.
او با اشاره به اینکه از میان ۱۳۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس ۸۵ مقاله در حوزه های مختلف پذیرش شد، اظهار داشت: معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در ششمین کنفرانس «بازی های کامپیوتر ای؛ فرصت ها و چالش ها» از مقالات برتر در حوزه اکوسیستم بازی های دیجیتال ایران و مقالات در حوزه بازی های کاربردی با اعطای جایزه نقدی و معرفی بازی پژوهان برتر کنفرانس جهت انجام تحقیقات کاربردی به ساختار حمایتی همگرا حمایت می کند.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی اصفهان و دبیر کنفرانس با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی بازی های کامپیوتری با سرمایه گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۵ در این دانشگاه اظهار داشت: تأسیس آزمایشگاه سرگرمی های جدی با هدف ساخت بازی ها و سرگرمی هایی که به اهداف آموزشی، درمانی، ورزشی و… می پردازند همچون اتفاقاتی است که با تأسیس این مرکز شکل گرفت و تا حالا ۴۰۰ پروژه که مورد استفاده کلینیک های درمانی – پزشکی و مراکز ورزشی است در این آزمایشگاه طراحی شده است.
حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری نیز در این جلسه از بازی بعنوان هنر هشتم بعنوان صنعتی که تمام خاصیت های رشته های هنری را دارد، نام برد و اظهار داشت: امروز بازی بخاطر خاصیت های تعاملی آن، موضوع مهمی است. آمار ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که بطور متوسط روزانه ۹۳ دقیقه بازی می کنند، نشان میدهد که ما امروز با یک رسانه جدی و اثرگذار بخاطر ماهیت تعاملی آن مواجه هستیم.
او اضافه کرد: یکی از بین رشته ای ترین موضوعات بحث مطالعات بازی است که در تعامل با رشته های مختلف هنری، روانشناسی، جامعه شناسی، پزشکی است و امروز این باور غلط که بازی، بازیچه کودکان است، شکسته شده است.
معاون پژوهش بنیاد همین طور با اشاره به کارهای بنیاد بعنوان متولی صنعت بازی کشور در حوزه های آموزش، حمایت، نظارت و پژوهش اظهار داشت: کارهای پژوهشی بنیاد با هدف شکل دهی به این اکوسیستم و تقویت آن انجام می شود. تمرکز روی بازی های جدی و کارکردهای آن در حوزه های مختلف آموزش، درمان و … هوشمندسازی اکوسیستم بازی های دیجیتال با تهیه و انتشار گزارش های آماری و تحلیلی و تقویت مبانی نظری در حوزه بازی همچون ماموریت های مهم معاونت پژوهش بنیاد است.
او درباره رویکردهای معاونت پژوهش بنیاد در پشتیبانی از رویدادهای پژوهش محور در حوزه بازی های دیجیتال اظهار داشت: یکی از ماموریت های اصلی معاونت پژوهش بنیاد در سال ۱۳۹۹ پشتیبانی از برگزاری ششمین دوره کنفرانس اصفهان بود که بطور خاص با ماموریت های بنیاد درباب تجاری سازی و کاربردی سازی تحقیقات دانشگاه در حوزه صنعت و به شکل خاص حوزه «کودکان و بازی های دیجیتال» همخوانی دارد.
نصیری اضافه کرد: رویکرد معاونت پژوهش بنیاد در پشتیبانی از کنفرانس اصفهان با سه هدف شکل دهی به تحقیقات حوزه کودک در بازی ها، پشتیبانی از تحقیقات کاربردی در حوزه بازی ها و اتصال پژوهشگران پژوهش های کاربردی و کلیدی به ساختار حمایتی همگرا در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری انجام شده است.
معاون پژوهش بنیاد همین طور اشاره کرد: هدف ما از همکاری با دانشگاه اصفهان کاربرد پذیرتر کردن تحقیقات کنفرانس است که تا حد امکان بتوانیم پژوهشگران فعال در این عرصه در دانشگاه ها روی موضوعات اصلی و مورد توجه در صنعت بازی کار کنند. برای ما بسیار مهمست که روی اولویت های پژوهشی مورد نیاز حاکمیت و صنعت است و فکر می نماییم در دانشگاه ها می توان برای آنها چاره هایی پیدا کرد، متمرکز شویم. از این جهت پشتیبانی از رویدادهایی چون کنفرانس اصفهان از اولویت های ما در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری است.
ششمین دوره کنفرانس بین المللی «بازی های کامپیوتر ای؛ فرصت ها و چالش ها» با نگاهی ویژه به پژوهش های در رابطه با بازی های دیجیتال؛ از کودکی تا سالمندی در ایام ۳۰ بهمن و ۱ اسفند به صورت آنلاین برگزار می گردد و با پخش زنده از پلت فرم آپارات برای علاقه مندان قابل پیگیریست.












منبع:

1399/11/28
21:28:22
0.0 / 5
934
تگهای خبر: آموزش , بازی , دانشگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی