برگزاری دومین دوره از سلسله رویدادهای فرنو

برگزاری دومین دوره از سلسله رویدادهای فرنو دومین دوره از سلسله رویدادهای فرنو بازی، اسباب بازی و عروسک با معرفی و عرضه ۱۰ طرح جدید در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.


به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، دومین دوره از سلسله رویدادهای فرنو بازی، اسباب بازی و عروسک با معرفی و عرضه ۱۰ طرح جدید در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی اجرا شد.
بازی، اسباب بازی و عروسک بعنوان یکی از مهم ترین محصولات فرهنگی، نقشی حیاتی در رشد و شکل گیری جسم، روحیات و حتی شخصیت کودک ایفا می کند. از همین رو رشد صنعت اسباب بازی در هر کشور، مساله ای بسیار فراتر از یک مبحث اقتصادیست. خیلی از بازی ها، اسباب بازی ها و عروسک های مشهور و پرفروش در جهان قبل از ورود به بازار، از راه پویانمایی ها و کارتون های جذاب به مخاطب هدف معرفی شده و زمینه پذیرش و فروش حداکثری آنها بوجود آمده است.
در ایران اما تا پیش از این توجه چندانی به این مسائل نمی شد. بازی ها، اسباب بازی ها و عروسک ها عمدتا بدون هیچ برنامه ریزی خاصی تولید و روانه بازار می شدند. همین مبحث سبب می شد اسباب بازی ها و عروسک های ایرانی توفیق چندانی حتی در بازار داخل هم نداشته باشند. غفلت تولیدکنندگان داخلی از این موضوعات سبب به حاشیه رفتن بازی ها، اسباب بازی ها و عروسک های داخلی در بازار داخلی شده است.
به تازگی اما سلسله رویدادهایی با هدف گردآوری بهترین ایده ها برای تولید محصولات بازی، اسباب بازی و عروسک و بازارپردازی برای ایده های برگزیده با عنوان «رویداد پیوند فرهنگی فرنو» در حوزه عروسک، بازی و اسباب بازی در دستور کار قرار گرفته است. این سلسله رویدادها با همکاری مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بنیاد سپهر انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی انجام می شود. نخستین دوره این رویداد با عنوان «فرنو شخصیت پردازی» در تیرماه سال جاری برپا شد. همینطور ثبت نام دومین رویداد از سلسله رویدادهای تخصصی فرنو با عنوان فرنو بازی، اسباب بازی و عروسک از آغاز تیرماه ۱۴۰۰ آغاز و در ۲۰ تیر به اتمام رسید. در این زمان ۲۸ تیم و فعال فرهنگی در حوزه های بازی، اسباب بازی و عروسک، مبادرت به ثبت نام کردند.
پس از این، مرحله اول رویداد شامل برگزاری دوره آموزش در چارچوب کارگاه مقدماتی به مدت تقریباً ۸ ساعت در سرفصل های مبانی بازارپردازی، آشنایی با مفاهیم استارت آپ و اکوسیستم کارآفرینی، طراحی مدل کسب و کار و نحوه عرضه به سرمایه گذار در مدت زمان ۲۲ لغایت ۲۴ تیرماه توسط اساتید مجرب در این عرصه برگزار و در ایام ۲۶ و ۲۷ تیرماه، دوره مربی گری مقدماتی برای تیم ها توسط اساتید دوره کارگاه مقدماتی به انجام رسید. بعد از تکمیل دوره آموزش، تمامی تیم های شرکت کننده در دوره آموزشی، در ایام ۲۷ و ۲۸ تیر، طرح های خویش را به اساتید کارگاه مقدماتی عرضه و در روز ۲۸ تیرماه، غربالگری تیم های ثبت نامی انجام گردید که در نهایت ۱۰ تیم برای حضور در بخش مربی گری برای تکمیل طرح ها و جلسه عرضه نهایی انتخاب گردید.
جلسه عرضه نهایی دومین رویداد فرنو با حضور یاسر جلالی، دستیار ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد سپهر انقلاب اسلامی، پرویز کرمی، دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با همراهی تیم های طراح بازی، اسباب بازی و طراحان عروسک و مجموعه های توسعه دهنده کسب و کارهای فرهنگی شامل شتاب دهنده ها و مراکز نوآوری تخصصی صنایع فرهنگی و تهیه کنندگان ارشد در صندوق نوآوری و شکوفایی اجرا شد.
در ابتدای این جلسه ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین جلسه عرضه نهایی، با مروری بر عملکرد صندوق نوآوری در تکمیل زنجیره نوآوری تصریح کرد: برگزاری رویدادهای پیوند با هدف بهم رسانی تیم ها و استارت آپ ها به مراکز نوآوری و شتابدهنده های دانش بنیان است تا عملا زنجیره توسعه و تجاری سازی کسب و کارهای نوپا، آغاز گردد. ازاین رو توسعه کسب و کارهای نوآورانه با رویدادهای پیوند شروع شده و به رویدادهای دوشنبه استارت آپی جهت جذب و تأمین مالی و سرمایه گذاری ختم می شود.
در ادامه پرویز کرمی، دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق، بعد از عرضه گزارشی از وضعیت برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه شرکتهای خلاق، اظهار داشت: هم اکنون، باتوجه به ابلاغ سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم توسط رئیس جمهور بعنوان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش کرده تا زیست بومی برای پشتیبانی از توسعه شرکتهای خلاق در سرتاسر کشور بوجود آورد. از آن جمله به مبحث خانه های خلاق بعنوان نخستین مراکز شتابدهنده و نوآوری تخصصی در حوزه صنایع خلاق میتوان اشاره نمود که هم اکنون، امکان ارسال درخواست برای گرفتن مجوز خانه های خلاق برای مجموعه های دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی وجود دارد. همینطور تاسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، بعنوان یکی از ارکان های مهم برای تأمین مالی کسب و کارهای نوآورانه و خلاق هم به شکل دهی این زیست بوم کمک فراوانی کرده است.

در این مرحله ۱۰ تیم از استانهای مختلف به صورت حضوری یا آنلاین، طرح های بازی، اسباب بازی و عروسک های خویش را معرفی کردند. تیم های حاضر در جلسه عرضه نهایی به شرح زیر است:
گروه «چوبین» با مجموعه اسباب بازی های «خانواده چوبی»
گروه «فندقی» با بازی «یه تار سیبیل»
گروه «لالامی» با عروسک هوشمند «لالامی»
گروه «خاشوک» با مجموعه اسباب بازی های «خاشوک و افسانه های گمشده کلیکی»
گروه ««فکرانه» با بازی «جهانگردان»
گروه «پوکولیا» با مجموعه اسباب بازی های «خانواده پوکولیا»
گروه «مَنو» با «عروسک های خیمه شب بازی»
گروه «بازی مازی» با مجموعه اسباب بازی های «مزرعه حیوانات»
گروه «خیال بازی» با مجموعه اسباب بازی های «خیال بازی»
گروه «ویراتویز» با اسباب بازی «چتر رنگین کمان»
در این جلسه، هر تیم، با یک فرصت ۵ دقیقه ای، طرح خود و خصوصیت های فرهنگی و اقتصادی آنرا توضیح داده و در ادامه حاضرین نسبت به طرح عرضه شده، سوالات و نکات خویش را طرح می نمایند. بعد از برگزاری جلسه عرضه نهایی، تعاملات درخلال تیم های عرضه دهنده طرح ها با مجموعه های توسعه دهنده کسب و کارهای فرهنگی جهت توسعه و تجاری سازی طرح ها به منظور تحقق بازارپردازی فرهنگی پی گیری می شود.
...........
دنیای بازی، اسباب بازی و عروسک ها،
تیم اول: مجموعه «سرگرمی های رشد آفرین چوبین» با طرح «خانه و خانواده»: عرضه دهنده: محمد نوروزی
طرح خانواده چوبی. الگوگیری از نمونه های خارجی است.
ویژگی ها:
یادگیری مفاهیم پرارزش از طریق قصه و بازی
باز بودن دست والدین در رنگ آمیزی و نقش دادن به عروسک ها (لباس های متنوع برای تعریف قومیت های مختلف)
قابلیت تکمیل و توسعه در طول زمان
...........
آنلاین: تیم «فندقی»
بازی رومیزی «یه تار سیبیل»
بازی درباره یک تاجر در قرن گذشته است. وزیر خزانه داری فوت می کند. شاه چند تاجز را موظف می کند که در شهرهای مختلف حضور پیدا کرده و با تجارت، بیشترین درآمد و سود را کسب کنند. شرط قبولی کسب سود، رعایت انصاف و جوانمردی است.
............
حضوری: تیم «لالامی» عرضه دهنده: جهانگیر حسین پور
جامعه هدف: کودکان ۳ تا ۷ سال
لالامی یک عروسک هوشمند است که با دو هدف «آموزش و یادگیری کودکان» و همینطور حل مساله «اختلالات خواب» را حل می کند.
والدین کودک می توانند نرم افزار ویژه این عروسک را بعد از خرید این عروسک دانلود کرده و بعد از نصب در گوشی،
این عروسک می تواند برای کودکان نابینا و کم بینا هم استفاده گردد و حتی کودکان اوتیسم.
...........
آنلاین: تیم «خاشوک»: عرضه دهنده: خانم شیخ محسنی
«خاشوک و افسانه های گمشده کلیکی»
عروسک خاشوک بر پایه عروسک بومی و محلی اقلید
این مجموعه عروسکی شامل یک کتاب داستان شامل هشت افسانه بومی و محلی
برای هر ۸ افسانه، یک موشن گرافی تهیه شده
یک صفحه بازی هم دارد
.....................
حضوری: مجموعه «فکرانه» - بازی «جهانگردان» - عرضه دهنده: آقای فقیهی
ترجمه و بازتولید شده از یک محصول بین المللی pictures که در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه اشپیل آلمان شده است.
۱۶ کارت به صورا تایم لاین کنار هم قرار می دهند. به هر بازیکن یه تصویر نسبت داده میشه. آن بازیکن باید تصویر خویش را به بقیه بفهماند.
...............
آنلاین: تیم «پوکولیا»
چندین عروسک انگشتی به همراه یک کتاب داستان با ۳ داستان با مبحث رفع بدغذایی کودک و برخی دیگر از مشکلات روانشناسی
...........
حضوری: تیم «منو» - عرضه دهنده:
عروسک های خیمه شب بازی نخی
عروسک مبارک و طیاره خانم و پهلوان کچل و چمدان خیمه که به یک خیمه تبدیل می شود که عروسک ها در آن به بازی گرفته می شوند و داستان در آن اجرا می شود.
...................
تیم «بازی مازی» -
کمک به رشد مغز کودک در بازه زمانی ابتدای تولید تا یک سالگی
ارائه دهنده: درنا کمالو
بازی: «خیال بازی» (سایه بازی)
کودک، یک نمایش سایه بازی را اجرا می کند و داستان مورد نظر خویش را می گوید
...................
تیم «ویراتویز»
اسباب بازی: چتر رنگین کمان
یک پارچه شمعی ضد آب به شکل دایره:


منبع:

1400/05/22
12:27:01
0.0 / 5
445
تگهای خبر: آموزش , اسباب بازی , بازی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی