پیشنهاد چند تشکل رسانه ای به وزیر ارشاد برای انتخاب معاون مطبوعاتی
به گزارش دست و هنر هشت تشکل رسانه ای کشور در نامه ای به وزیر ارشاد، شاخصهای مورد انتظار خود در تعیین گزینه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارت خانه را پیشنهاد کردند و خواهان انتصاب مدیری مؤمن، انقلاب و دارای مقبولیت صنفی و برخوردار از سرمایه اجتماعی در حوزه رسانه برای این معاونت شدند.
به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، متن نامه این تشکل های رسانه ای خطاب به محمدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به این شرح است:
«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام و تحیات
احتراما انتخاب و انتصاب شایسته حضرتعالی را به مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک عرض نموده و با عنایت به تعلق حرفه ای تان به خانواده بزرگ رسانه و برنامه راهبردی و کارشناسانه ای که در این عرصه عرضه فرموده اید، روزهایی پرامید را برای جامعه رسانه ای کشور پیشبینی می نماییم.
همچنان که مستحضرید، اجرای برنامه ها و ساز و کارهای تحولی، نیازمند مجریانی مردمی و تحول گراست که در شبکه فعالان صنفی از قبول عام و سابقه ای آزمون شده برخوردار باشند. بنابراین همچنان که رئیس جمهور محترم با تشکیل دولت مردمی و فراخوان آحاد ملت به سامانه مدیران، باب مشارکت جویی از ملت را در تعیین مدیران گشود، ما هم از جنابعالی تقاضا داریم با انتصاب مدیری برخوردار از پایگاه و سرمایه اجتماعی در حوزه رسانه، ظرفیت های مدیریت مردمی را در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت تابعه محقق فرمائید.
استحضار دارید که امروز عرصه رسانه به مسائل پیچیده و بغرنجی گرفتار است که حل هر یک، پیامدها و مسائلی جدید را به دنبال دارد؛ به صورتی که احیای مطبوعات نیمه جان، مدیریت فضای ولنگارانه مجازی، حمایت عادلانه، نظارت قانونمندارانه و اصلاح ساختار رسانه ای کشور، جز با مدیریت چهره ای آشنا و مقبول صنوف رسانه ای که از حمایت مدیران مسئول برخوردار باشد، دشوار به نظر می آید. بنابراین به منظور تحقق وعده رئیس جمهور محترم نسبت به انتخاب مدیران با تکیه به رای و نظر مردم و برنامه حضرتعالی در خصوص واگذاری امور فرهنگی به خود آنان، در اولین گام و مهم ترین اولویت، درخواست انتصاب فردی با شرایط ذیل را به سمت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم:
۱- مومن، انقلابی و دارای سابقه مدیریتی روشن و آزمون شده در تعامل با رسانه ها.
۲- دارای شناخت عملی از ساختار و وظایف معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی.
۳- برخوردار از امکان جلب حمایت رسانه ها و بهره مند از پشتوانه همراهی صنفی آنها.
۴- آشنایی تخصصی با حقوق، حدود و آزادی های مشروع رسانه ها.
۵- متعهد به آمایش سرزمینی، عدالت خبری و کاهش شکاف رسانه ای مرکز و پیرامون.
بنا به مراتب فوق به حضرتعالی که خود چهره ای فرهنگی و رسانه شناس هستید، اطمینان می دهیم انتخاب گزینه ای با شرایط فوق، قدر مسلم به اعتماد در میان رسانه ها و دولت محترم هم خواهد افزود و از تصویر دولت مردمی در منظومه رسانه ای کشور صیانت خواهد نمود.
انجمن صنفی مدیران رسانه
انجمن صنفی مدیران نشریات ایران
انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور
شرکت تعاونی مطبوعات کشور
خانه مطبوعات و رسانه های کشور
انجمن رسانه های ورزشی ایران
شرکت تعاونی اصحاب رسانه های استان تهران
انجمن فعالان اصحاب رسانه»
منبع: dastohonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب