سه بازی تعاملی به محتوای آموزشی کتاب های درسی دبستان افزوده شد

سه بازی تعاملی به محتوای آموزشی کتاب های درسی دبستان افزوده شد برای نخستین بار بازی های جدّی نورولند، هاپی و الفبا و بخوانیم بعنوان محتواهای تعاملی در کتاب های بخوانیم فارسی اول و نگارش اول تا ششم دبستان گنجانده شدند.



به گزارش دست و هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، سیدصادق پژمان با اشاره به این که این سه بازی جدی بمنظور بهبود عملکرد فراگیری آموزش در دانش آموزان از امسال در کتاب های درسی گنجانده شده است، اضافه کرد: بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بعنوان تنها متولی سیاست گذاری، ریل گذاری، نظارت و حمایت در زمینه بازی های دیجیتال همیشه تلاش نموده که به همه بخش های این زیست بوم و حوزه های متفاوت این اکوسیستم در قالب برنامه های کلان کوتاه مدت و بلندمدت توجه داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اشاره کرد: یکی از برنامه های مهمی که طی چند سال اخیر توسط بنیاد دنبال شده، حوزه بازی های جدّی بوده است؛ بازی هایی که صرف نظر از رویکرد سرگرمی دارای اهداف آموزشی هستند و علاوه بر وجهه سرگرمی می توان از رویکرد آموزشی آن در نظام آموزشی کشورمان استفاده نمود.
سید صادق پژمان اظهار نمود: بنیاد طی ۵ سال قبل با برگزاری رویداد جایزه بازی های جدی گام های مهمی دراین زمینه برداشته و بطور خاص از شکل گیری هسته های پژوهشی و تولید این بازی ها حمایت کرده است. گنجانده شدن سه بازی جدّی بعنوان محتواهای تعاملی در کتاب های فارسی اول و نگارش اول تا ششم دبستان نیز در امتداد این اهداف و معرفی بازی های جدی به خانواده ها صورت گرفته است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به این که این اقدام طی تعامل میان معاونت پژوهش بنیاد با دفتر تولید محتوای وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، اظهار داشت: طی این تعامل پیشنهاد گنجاندن محتوای تعاملی در قالب بازی های جدی در کتاب های درسی دانش آموزان بصورت رمزینه (QR Code) مطرح و مورد پیگیری قرار|گرفت. درنهایت این که از میان بازی های جدی پیشنهاد شده برای گنجانده شدن در کتاب های درسی سه بازی انتخاب شدند و از امسال این بازی های به شکل محتوای تعاملی، بصورت کاملاً رایگان در کتاب های درسی دانش آموزان برای بهبود مسیر آموزش آنها قرار گرفته اند.
سید صادق پژمان در آخر اضافه کرد: خانواده ها و دانش آموزان می توانند با اسکن رمزینه های (QR Code) گنجانده شده در ابتدای هر فصل کتاب «بخوانیم» اول و «نگارش» اول تا ششم دبستان به محتواهای تعاملی که به شکل بازی است و به بهبود پروسه آموزش در دانش آموزان در قالب انجام تمرین هایی کمک می نماید، دسترسی داشته باشند.

1400/07/25
23:21:01
0.0 / 5
434
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی