با عنوان فرنو بازی های ویدئویی و كتاب تعاملی ؛

حضور ۱۰ تیم و طرح جدید در عرضه نهایی چهارمین دوره رویداد فرنو

حضور ۱۰ تیم و طرح جدید در عرضه نهایی چهارمین دوره رویداد فرنو به گزارش دست و هنر چهارمین دوره از سلسله رویدادهای فرنو با عنوان فرنو بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی با معرفی و عرضه ۱۰ طرح جدید برگزار گردید.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، چهارمین دوره از سلسله رویدادهای فرنو با عنوان «فرنو بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی» با معرفی و عرضه ۱۰ طرح جدید در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
با توسعه تکنولوژی های جدید بخصوص در حوزه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، سبب گردیده تا زمینه بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی بعنوان یک زمینه سرگرم کننده جذاب و نقش آفرین برای کودک و نوجوان شناخته شود و همین مساله سبب شده تا در سالهای اخیر، بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی با رشدهای چشم گیری در بازار محصولات فرهنگی روبرو شده و همچنان این رشد به صورت فزاینده ادامه دارد.
در ایران هم به تبع شرایط جهانی، نفوذ و گسترش استفاده از بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی درحال رشد فزاینده است که به علت توسعه دسترسی به سنترها و استورهای خارجی، گسترش عمیق استفاده از بازی های ویدئویی خارجی و اپلیکشن های کتاب تعاملی که منطبق بر کتب تصویری ترجمه شده خارجی است، صورت گرفته است بطوریکه سهم بازی های ویدئویی بومی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی داخلی، نسبتاً به گردش مالی این حوزه کمتر از ۵درصد برآورد می گردد. این مورد به مفهوم آن است که نفوذ فرهنگ خارجی که توسط بازی های ویدئویی غربی و محتواهای ترجمه شده که توسط اپلیکیشن های کتاب تعاملی عرضه می شود، در سطح جامعه و بخصوص قشر کودک و نوجوان بسیار گسترش پیدا کرده که در آینده نه چندان دور، تاثیرات مخرب فرهنگی ناشی از استفاده گسترده از بازی های ویدئویی غربی و کتب ترجمه شده، در جامعه و نسل های آتی دیده خواهد شد.

به تازگی اما سلسله رویدادهایی با هدف گردآوری بهترین ایده ها برای تولید بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های کتاب تعاملی و بازارپردازی برای ایده های برگزیده با عنوان «رویداد پیوند فرهنگی فرنو» در حوزه بازی های ویدئویی و اپیلیکشن های کتاب تعاملی در دستور کار قرار گرفته است. این سلسله رویدادها با همکاری مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بنیاد سپهر انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می گردد. تابحال سه دوره رویدادهای فرنو با عناوین «شخصیت پردازی»، «بازی، اسباب بازی و عروسک» و «نوشت افزار» برگزار شده و در ادامه، چهارمین رویداد فرنو با عنوان فرنو بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی از اواخر آذرماه ثبت نام آن شروع شد.
پس از ثبت نام، مرحله اول رویداد شامل برگزاری دوره آموزش در چارچوب کارگاه مقدماتی به مدت تقریباً ۶ ساعت در سرفصل های مبانی بازارپردازی، طراحی مدل کسب و کار و نحوه عرضه به سرمایه گذار در مدت زمان ۸ و ۹ دیماه توسط اساتید مجرب در این عرصه برگزار و مرحله دوم فرایند تکمیل پیچ در چارچوب کارگاه های پیشرفته که در ایام ۱۳ لغایت ۱۵ دی ماه، شامل عناوین دوره های کارگاه های پیشرفته با عناوین مبانی مالکیت معنوی، مدلهای درآمدی حوزه بازی های ویدئویی، کارگاه مدلهای کسب و کار فرهنگی، انتقال تجربه بازی زیرگنبد کبود و انتقال تجربه بازی سفیر عشق به انجام رسید و در نهایت ۱۰ تیم برای حضور در جلسه عرضه نهایی انتخاب گردید.
جلسه عرضه نهایی چهارمین رویداد فرنو در تاریخ سه شنبه ۲۱ دیماه با همراهی تیم های بازی های ویدئویی و توسعه دهندگان اپلیکیشن های تعاملی و مجموعه های توسعه دهنده کسب و کارهای فرهنگی شامل شتاب دهنده ها و مراکز نوآوری تخصصی صنایع فرهنگی و تهیه کنندگان ارشد در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
در این جلسه ۱۰ تیم از استانهای مختلف به صورت حضوری یا آنلاین، طرح های خویش را معرفی کردند. تیم های حاضر در جلسه عرضه نهایی به شرح زیر است:
گروه «نوباز» با طرح بازی موبایلی «بادیگارد»
گروه «نفس» با کتاب تعاملی «آتایا»
گروه «بایت استودیو» با بازی ویدئویی «نجات در سرزمین سوخته»
گروه «صلح و سلام» با طرح کتاب تعاملی «رزلیکا»
گروه ««نئوراکس» با پلتفورم «تورنمنت های ورزش های الکترونیکی»
گروه «آرکید» با طرح بازی ویدئویی «شهر؛ محیط بازی»
گروه «گونای» با بازی ویدئویی «بازی پادشاهان جهان ۲»
گروه «صفرتاصد» با بسته تعاملی «بوف کوچ»
گروه «ماناعلم آریا» با محصول «کافه بازی (سنتر بازی های جدی دیجیتال»
گروه «فیلمینو» با طرح «قصه گو»
در این جلسه، هر تیم، با یک فرصت ۵ دقیقه ای، طرح خود و خصوصیت های فرهنگی و اقتصادی آنرا توضیح داده و در ادامه حاضرین نسبت به طرح عرضه شده، سوالات و نکات خویش را طرح می نمایند. بعد از برگزاری جلسه عرضه نهایی، تعاملات درخلال تیم های عرضه دهنده طرح ها با مجموعه های توسعه دهنده کسب و کارهای فرهنگی جهت توسعه و تجاری سازی طرح ها به منظور تحقق بازارپردازی فرهنگی پی گیری می شود.


منبع:

1400/11/10
00:00:50
578
0.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , اسباب بازی , بازی , تولید
این مطلب دست و هنر مورد پسنده؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب دست و هنر مرتبط
نظرات کاربران دست و هنر در مورد این مطلب
نظر شما درباره این مطلب دست و هنر
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
دست و هنر
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی ... دست و هنر، اصالت و زیبایی هنر ایرانی ... دنیای هنر در دستان شما