دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران:

تاثیر هنر و بهداشت بر طراحی لباس كودك و نوجوان

تاثیر هنر و بهداشت بر طراحی لباس كودك و نوجوان دست و هنر: دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران اظهار داشت انتخاب جنس و طرح مناسب برای پارچه، یكی از پایه های ورود به عرصه طراحی و تولید لباس كودك و نوجوان می باشد.



به گزارش دست و هنر به نقل از روابط عمومی كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور، صدیقه پاك بین، دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران با تقدیر از اقدام كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور در برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس كودك و نوجوان گفت: توجه به این حوزه در همه جای جهان مرسوم است و خوشحالیم كه در این مقطع و با توجه به رشد جمعیت كودك و نوجوان در كشورمان، این جشنواره با پیگیری های فراوان به مرحله برپایی رسیده و فراخوان آن منتشر شده است.
دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران با تأكید بر اینكه یكی از مشكلات جدی در حوزه لباس كودك و نوجوان، نبود لباس با پارچه مطلوب و قیمت مناسب در بازار داخلی است اظهار داشت: انتخاب جنس و طرح مناسب برای پارچه، یكی از پایه های ورود به عرصه طراحی و تولید لباس كودك و نوجوان است و توجه ویژه به این دو مهم در این دوره از جشنواره در دستور كار قرار خواهد گرفت.
پاك بین افزود: انتخاب پارچه نخی، غیر قابل اشتعال و فاقد الیاف مصنوعی را باید در تولید لباس كودك و نوجوان جدی گرفت چرا كه به گفته بسیاری از كارشناسان، هنر و بهداشت دو روی سكه در طراحی لباس كودك و نوجوان هستند و تأثیرات مستقیم روحی و جسمی بر روی فرزندانمان را به دنبال دارد.
دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران تصریح كرد: همه ما باید برای رفع نقاط ضعف موجود در عرصه لباس كودك و نوجوان تلاش و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاك ایرانی را از سنین ابتدایی برای فرزندانمان لحاظ كنیم.
او در خاتمه با اشاره به برپایی مسابقه زنده در نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس كودك و نوجوان، از تمامی فعالان، دانشجویان و طراحان و تولیدكنندگان دعوت كرد كه با شركت در این رویداد، نقش خود را در بهبود شرایط حاكم بر بازار مد و لباس كودك و نوجوان ایرانی ایفا كنند.
علاقه مندان می توانند متن كامل فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس كودك و نوجوان را در سایت رسمی بنیاد ملی مد و لباس كشور به نشانی www.iranmode.com مشاهده كنند.
 

1396/05/13
18:38:21
5477
5.0 / 5
تگهای خبر: هنر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی