شریفی مطرح كرد؛

رویداد هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ تیم برگزار می گردد

رویداد هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ تیم برگزار می گردد به گزارش دست و هنر، دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اظهار داشت: رویداد هکاتون ششمین جایزه بازی های جدی ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ تیم و با مبحث کتابخانه عمومی برگزار می گردد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، فرزانه شریفی دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اظهار داشت: در مراسم افتتاح رسمی هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲، مدیر مرکز رشد بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و نماینده نهاد کتابخانه های عمومی کشور بعنوان طراح مساله این بخش از رویداد ششمین جایزه بازی های جدی، طی سخنانی به تبیین نگاههای هکاتون سال ۱۴۰۲ به شرکت کنندگان در آن پرداختند.
وی اضافه کرد: هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ تیم از سراسر کشور کار خویش را از ۲۹ شهریور به صورت آنلاین شروع کرده و طی روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور ادامه می یابد.
دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اضافه کرد: ۱۰ منتور تخصصی در حوزه های فنی، طراحی، هنری، کتاب و کتابخوانی و گیمفیکیشن (بازی وار سازی) در این رویداد حضور دارند. نادر صدیق، مرتضی بصارت دار، سوشیانت جوشقانی، میلاد قهرمانی، ابوالفضل سجادی، محسن سعیدی، امیرحسین قربانزاده، رضا سلیمانی، سید مهدی حسینی، یوسف عابدی و آیدین آبادی شندی که از استادان به نام بازی سازی ایران هستند، بعنوان منتورهای هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ مسئولیت هدایت و راهنمایی تیم های شرکت کننده را بر عهده دارند و به صورت آنلاین از ۹ بامداد تا ۸ شب پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این رویداد هستند.
وی افزود: هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ با مشارکت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، بنیاد ملی نخبگان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی با استفاده از بازی و کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب با استفاده از تولید بازی های جدی درحال برگزاری است.

شریفی اظهار داشت: البته ایجاد ارتباط میان محورهای هکاتون ۱۴۰۲ شامل آشنایی کاربران با کتابخانه های عمومی، خدمات کتابخانه های عمومی، منابع و بخش های کتابخانه، مبحث خواندن و مطالعه کردن در ابتدا کمی تیم های شرکت کننده را با چالش مواجه کرده بود. اما منتورینگ های انجام شده برای آنها، به شفافیت و حل چالش های پیش روی شرکت کنندگان کمک کرد.
وی اضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بعنوان طراح مساله هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ بیشتر از ۳ هزار و ۵۰۰ کتابخانه عمومی را در کشور مدیریت می کند و کتابخانه ها شامل بخش های مختلفی شامل سالن مطالعه، بخش امانت، بخش کتاب های مرجع، گالری، بخش نشریات، بخش کودک و ساختکده هستند. در واقع ما تلاش داریم با کمک بازی مردم را به حضور در فضای کتابخانه ها دعوت نماییم.

دبیر ششمین جایزه بازی های جدی در مورد ترغیب مخاطبان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی از راه بازی اظهار داشت: باید با استفاده از روش هایی مانند امتیازدهی در بازی سبب ترغیب کاربران شویم و مهارت های خواندن، روش های انتخاب کتاب مناسب و فرایند عضویت در کتابخانه و دانش های مرتبط به کتاب و کتابخانه را در آنها تقویت نماییم.

وی ادامه داد: طراحی بازی با چنین خصوصیت هایی با عنایت به این که بازی با چنین موضوع هایی نداشتیم، حتما برای تیم های شرکت کننده دشوار و با چالش همراه می باشد اما حتما نتایج خوبی خواهد داشت.

شریفی اظهار داشت: اختتامیه هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ روز جمعه ۳۱ شهریور برگزار می گردد و داوری آثار بمحض اتمام رویداد آغاز خواهد شد و نتایج نهایی طی ۱۰ روز اعلام می شود.
وی اضافه کرد: جوایز برگزیدگان هم در آئین اختتامیه ششمین جایزه بازی های جدی به تیم های منتخب اول تا سوم به ترتیب ۸، ۶ و ۴ میلیون تومان اهدا می شود.
دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اظهار داشت: برخی از تیم های شرکت کننده در هکاتون بازی های جدی از تیم های شرکت کننده در اردوهای استعدادیابی آموزش بازی سازی انستیتو ملی بازی سازی در استانهای مختلف کشور بودند که با شبکه سازی انجام شده جذب رویداد هکاتون شدند.
وی افزود: تیم های شرکت کننده در هکاتون سال جاری که در سطح ملی درحال برگزاری است از استانهای تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کیلان، مازندران همدان هستند. بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این رویداد هم از میان متولدین دهه ۷۰ هستند. اما از بین متولدین دهه های ۵۰، ۶۰ و ۸۰ هم شرکت کنندگانی در این رویداد داریم.
حضور بنیاد نخبگان برای اعطای امتیاز نخبگی طرح شهید بابایی به تیم های برگزیده است. طرح توسعه رویدادهای رقابتی مساله محور (طرح شهید بابایی)، به منظور ایجاد فضای نشاط علمی در دانشگاه ها، آشنایی دانشجویان با نیازها و مسائل کشور و ترغیب آنان برای کار گروهی، از سال ۱۳۹۹ از جانب بنیاد ملی نخبگان اجرایی شده است. در این طرح، مسابقه ای علمی تیمی میان تیم های دانشجویی برگزار می شود و تیم های دانشجویی در مدتی معین برای عرضه خط مشی و چاره یک مساله، در قالب مقررات ذی ربط به رقابت با یکدیگر می پردازند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طرح می توانند به این پیوند رجوع کنند.

1402/07/14
12:09:17
343
0.0 / 5
تگهای خبر: آثار , آموزش , بازی , تولید
این مطلب دست و هنر مورد پسنده؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب دست و هنر مرتبط
نظرات کاربران دست و هنر در مورد این مطلب
نظر شما درباره این مطلب دست و هنر
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
دست و هنر
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی ... دست و هنر، اصالت و زیبایی هنر ایرانی ... دنیای هنر در دستان شما