اسماعیلی مطرح كرد؛

بخشی از بازی های کامپیوتری گره گشای مسائل مهم اجتماعی است

بخشی از بازی های کامپیوتری گره گشای مسائل مهم اجتماعی است به گزارش دست و هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز بخش مهمی از بازی های کامپیوتری راهی برای گره گشایی از مسائل مهم اجتماعی است.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران با معرفی برگزیدگان خود در دو بخش بازی های موبایلی ایرانی و مسابقات فیفا ۲۳ پایان یافت.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به علت حضور در مسافرت به استان کردستان به صورت برخط در آئین پایانی این رویداد شرکت کرد، اظهار داشت: روزی که جلسات آغاز این لیگ را برگزار می کردیم، هدف گذاری ما بر عدد ۱ میلیون نفر بود و امروز ۱و نیم میلیون از فرزندان ما در این لیگ شرکت کرده اند. برگزاری این دوره از لیگ تجربه بسیار خوبی بود. این لیگ مختص بازی سازان ایران بود و این اتفاق خیلی خوب است.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امروز بخش مهمی از بازی ها راهی برای گره گشایی از مسائل مهم اجتماعی است. همینطور آخرین آمار در پیمایش ها نشان داده است ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن هستند و میانگین سنی ۲۳ سال است و از این عدد ۴ میلیون بازیکن حرفه ای داریم که هفته ای بیشتر از ۲۱ ساعت بازی می کنند و این نشان داده است بازی بخش مهمی در زندگی افراد است که باید با نگاه فرصت به این ماجرا نگاه کرد و از آن استفاده نمود.
وجود ۳۲ میلیون بازیکن بازی های کامپیوتری در کشور را جدی بگیریم
در ادامه محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران در این دوره با همکاری ادارات کل ارشاد استان ها برگزار شد و با همراهی آنها توانستیم این مسابقات را در ۱۴ استان کشور به صورت حضوری برگزار نماییم. این مسابقات سال قبل در ۵ استان برگزار شده بود. تلاش ما اینست که در سال آینده این مسابقات را به صورت حضوری در کل استانهای کشور برگزار نماییم.
وی اضافه کرد: در قسمت بازی های موبایلی ایرانی هم سال قبل ۴ شرکت بازی ساز ایرانی جهت شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند اما در این دوره مسابقات با حضور ۱۵ شرکت بازی ساز ایرانی برگزار شد و یک میلیون و پانصد هزار نفر کاربر و گیمر در قسمت بازی های موبایلی ایرانی از سراسر کشور در این رویداد شرکت نمودند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری همینطور با گرامیداشت یاد و خاطره عونی الدوس، استریمر ۱۲ ساله ساکن غزه که به همراه خانواده اش در حملات هفته های اخیر رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسید، اضافه کرد: عونی الدوس که آرزوی هزارتایی شدن صفحه اش در شبکه های اجتماعی را داشت، پس از شهادت مظلومانه اش ویدیوهای انتشار یافته در صفحه اش بسیار پرببینده شده و به یک میلیون نفر رسیده است. به قول شهید آوینی در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی گردد. عونی الدوس هم با شهادتش به رازی دست پیدا کرد و حقیقتی را برای مردم عالم فاش کرد که از هر استریمی بالاتر بود.
امروز بازی های ایرانی در سبد مصرف خیلی از خانواده های ایرانی قرار گرفته است
همچنین در ادامه سیدمحمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عونی الدوس استریمر ۱۲ ساله فلسطینی ساکن غزه اظهار داشت: وجود ۳۲ میلیون بازیکن بازی های کامپیوتری در کشور نشان داده است که مبحث بازی در کنار سایر محصولات فرهنگی نظیر موسیقی و کتاب بیشتر مصرف فرهنگی را در جامعه دارد. ازاین رو برنامه ریزی برای این حوزه بسیار حائز اهمیت می باشد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همینطور با تقدیر از تلاش بازی سازان ایرانی در جهت تولید بازی های پرمخاطب و با کیفیت اظهار داشت: امروز بازی های ایرانی در سبد مصرف خیلی از خانواده های ایرانی قرار گرفته و بخش قابل توجهی از بازار مصرف بازی های دیجیتال در کشور به بازی های ایرانی تولید داخل اختصاص پیدا کرده است. امیدواریم که در آینده شاهد رشد و رونمایی از بازی مختلف ایرانی در کشور باشیم و به سمت تولید بازی های پرمخاطب و جذاب حرکت نماییم.

1402/08/16
09:29:20
0.0 / 5
233
تگهای خبر: بازی , تولید , دیجیتال , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی