با هدف طراحی و توسعه شخصیت؛

شروع مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا

شروع مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا به گزارش دست و هنر، مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا با هدف شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت شروع شد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا با هدف شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت شروع شد که بستری برای شخصیت پردازی کودک و نوجوان و توسعه زنجیره محصولات فرهنگی ایرانی برای کودکان و نوجوانان است.
پارس آرا یا مسابقه ملی شخصیت پارسی، مسابقه ملی عرضه شخصیت ها است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری کودک و نوجوان و با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار می گردد.
مهلت شرکت در اولین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت های پارسی «پارس آرا»، شنبه ۲۰ آبان به اتمام رسید و این مسابقه توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان و هم تعدادی از پیشکسوتان صنایع خلاق، متولیان و نقش آفرینان در حوزه شخصیت پردازی با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می گردد.
مسابقه «پارس آرا» بستری رقابتی و شفاف برای عرضه طرح های شخصیت است. طرح های منتخب در فرایند پارس آرا با مشارکت کسب و کارهای فرهنگ بنیان موفق به توسعه سبک های اقتصادی مبتنی بر بازارپردازی شخصیت ها است و از راه جلب مشارکت های فرهنگی و اقتصادی در نمایشگاه پایانی، زمینه توسعه زنجیره محصولات فرهنگی و رسانه ای شخصیت ها فراهم می شود.
نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت های پارسی «پارس آرا» در رشته های پویانمایی، بازی های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی های فیزیکی برگزار می گردد.
برگزیده اول مسابقه «پارس آرا» تندیس روزبه و ۱۰۰ میلیون تومان (برترین طرح شخصیت سال) و برگزیدگان اول هر رشته یک سکه بهار آزادی جایزه خواهند گرفت.
شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت، تبیین ظرفیتهای اقتصادی شخصیت های ایرانی- اسلامی، شبکه سازی متخصصان و مربیان حوزه طراحی شخصیت و توسعه آن، کمک به تأمین و جریان تولید محصولات فرهنگی شخصیت محور، توانمندسازی تخصصی گروههای مستعد برای عرضه طرح شخصیت ها و تسهیل در مشارکت فکری برای توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت محور همچون اهداف این مسابقه به حساب می آید.

1402/09/15
14:21:15
0.0 / 5
280
تگهای خبر: بازی , تولید , دیجیتال , سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی