با هدف طراحی و توسعه شخصیت؛
        شروع مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا
         به گزارش دست و هنر، مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا با هدف شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت شروع شد.
            به گزارش دست و هنر، مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا با هدف شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت شروع شد.
        
        
        
به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، مرحله دوم مسابقه طرح های شخصیت ملی پارس آرا با هدف شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت شروع شد که بستری برای شخصیت پردازی کودک و نوجوان و توسعه زنجیره محصولات فرهنگی ایرانی برای کودکان و نوجوانان است. 
پارس آرا یا مسابقه ملی شخصیت پارسی، مسابقه ملی عرضه شخصیت ها است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری کودک و نوجوان و با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار می گردد. 
مهلت شرکت در اولین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت های پارسی «پارس آرا»، شنبه ۲۰ آبان به اتمام رسید و این مسابقه توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان و هم تعدادی از پیشکسوتان صنایع خلاق، متولیان و نقش آفرینان در حوزه شخصیت پردازی با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می گردد. 
مسابقه «پارس آرا» بستری رقابتی و شفاف برای عرضه طرح های شخصیت است. طرح های منتخب در فرایند پارس آرا با مشارکت کسب و کارهای فرهنگ بنیان موفق به توسعه سبک های اقتصادی مبتنی بر بازارپردازی شخصیت ها است و از راه جلب مشارکت های فرهنگی و اقتصادی در نمایشگاه پایانی، زمینه توسعه زنجیره محصولات فرهنگی و رسانه ای شخصیت ها فراهم می شود. 
نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت های پارسی «پارس آرا» در رشته های پویانمایی، بازی های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی های فیزیکی برگزار می گردد. 
برگزیده اول مسابقه «پارس آرا» تندیس روزبه و ۱۰۰ میلیون تومان (برترین طرح شخصیت سال) و برگزیدگان اول هر رشته یک سکه بهار آزادی جایزه خواهند گرفت. 
شناسایی ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت، تبیین ظرفیتهای اقتصادی شخصیت های ایرانی- اسلامی، شبکه سازی متخصصان و مربیان حوزه طراحی شخصیت و توسعه آن، کمک به تأمین و جریان تولید محصولات فرهنگی شخصیت محور، توانمندسازی تخصصی گروههای مستعد برای عرضه طرح شخصیت ها و تسهیل در مشارکت فکری برای توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت محور همچون اهداف این مسابقه به حساب می آید.
        
    
    
    
    
            
            
            
      
            
        
	
    
     این مطلب دست و هنر مورد پسنده؟
    
    
        (0)
    
    
     
        (0)
    
     
    
                
    
            
 
       
             تازه ترین مطالب دست و هنر مرتبط
        
        
       
             نظرات کاربران دست و هنر در مورد این مطلب