از روان شناسی تا گیمینگ با درآمد ۳۰۰ میلیونی در ماه

از روان شناسی تا گیمینگ با درآمد ۳۰۰ میلیونی در ماه به گزارش دست و هنر، یک گیمر از مسیر غیرمنتظره موفقیت خود در دنیای گیم آگاهی داد و اظهار داشت: از یک سرگرمی ساده در دوران کرونا، امروز به درآمدی 300 میلیونی در ماه رسیده ایم.



مهدی بزرگپور گیمر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: من با عنوان «بیزیکسر» در عرصه گیم فعالیت می کنم، باید بگویم bzg مخفف نام خانوادگی ماست و همیشه از آن به عنوان نام کاربری در فضای مجازی استفاده می کردم. رفته رفته اما این نام را تغییر دادم و می خواستم یک اسم متفاوت گیمی را برای خود برگزینم، به همین ترتیب در نهایت به نام «بیزیکسر» رسیدم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۰ سال دارم اما ورود به حوزه گیم را از زمان کرونا و درحالی که ۲۴ سال داشتم شروع کردم. با عنایت به این که در آن دوران بیشترین وقت مان را در خانه می گذراندیم بدنبال سرگرمی بودم. به همین ترتیب به محتوای بازیهای کامپیوتری علاقمند شدم. ایده این کار البته از برادر کوچک ترم بود که آن زمان ۱۰ سال داشت. او به من گفت برخی، ویدیو های مختلف از بازی کردن خود در فضای مجازی بارگذاری می کنند و گفت دوست دارد وارد این حوزه شود. البته آن موقع اصلاً به صورت جدی این ایده را پیگیری نکردیم. او دو، سه ویدئو تولید کرد و من هم بعداً به عنوان یک کاراکتر عروسکی به کار او اضافه شدم و دیدیم دارد اتفاقات خوب می افتد. با رشد کارمان برادرم هم به ما افزوده شد و هم اکنون این کار را به همراه برادر بزرگ تر و کوچک ترم انجام می دهیم.
این گیمر اظهار داشت: آن زمان که آغاز به این کار کردیم من مشغول جمع آوری پایان نامه ارشدم در رشته روان شناسی بودم. البته یک مرکز مشاوره هم دایر کردم اما بعدتر حوزه گیم را به عنوان شغل اصلی انتخاب کردم. من البته از رشته روان شناسی در عرصه گیم هم استفاده کردم و این رشته به کارم آمد چون گرایشم در روان شناسی خردسالان و نوجوانان بود. از این منظر از نظریه روان شناسی رشد در ایده پردازی و داستان نویسی گیم استفاده می کنم. بطورمثال کارهای عروسک گردانی و دوبله حوزه علاقه مندی ام بود که در گیم هم از آن استفاده می کنم.
وی اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی که چند وقت پیش در کانال اطلاع رسانی خودمان گذاشته بودیم بچه های سنین ۸ تا ۱۶ مخاطبان ما هستند اما بچه های ۱۲ تا ۱۳ ساله بیشتر استقبال می کنند. ما در ویدیو های خودمان اهتمام می نماییم از عروسک گردانی و شخصیت پردازی استفاده نمائیم و این مساله سبب شده بچه ها ویدیو های ما را بیشتر دوست داشته باشند.
بزرگپور درباره ی واکنش خانواده نسبت به این شغل اظهار داشت: گرچه بیشتر خانواده ها با این مساله که فرزندان شان گیم بازی می کنند، مخالفت دارند اما خانواده ما بطورکامل حمایتگر بودند. زمانی که برادر کوچک ترم کار را آغاز کرد اصلاً ما او را جدی نمی گرفتیم. من هم از روی دلسوزی او، به این کار اضافه شدم و می خواستم کمکش کنم و می گفتم بگذار سرش گرم شود اما بعدش دیدیم واقعا دارد اتفاقات خوب می افتد بعد از آن که کار ما سیر صعودی گرفت برادر بزرگ ترم هم به کار افزوده شد.
وی اضافه کرد: گاهی مخاطبان نظراتی درباره ی ارائه ویدیوها می دهند که ما هم بطورکامل با آنها همراه می شویم و به همان شکل که آنها دوست دارند گیم را پیش می بریم. باید بگویم دنبال کنندگان ما بیشتر بازی ماینکرفت، راست، جی اتی ای و بازیهای شبیه ساز را دوست دارند.
این گیمر اظهار داشت: ما ماهانه چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون از این حوزه در آپارات کسب درآمد می نماییم البته این را هم باید عنوان کنم که در فصل تابستان که مدارس تعطیل می شود درآمد ما افزایشی می شود و در فصل مدارس مقداری کمتر می شود.
بزرگپور اظهار داشت: ویدئوهایی که در عرصه کاری خودمان در فضای مجازی بارگذاری می نماییم سبب شده تا بچه ها ما را بطورکامل بشناسند به این صورت که حتی دوست دارند با ما عکس بگیرند و گاهی سوالات خود در عرصه گیم را از ما می پرسند. بطورمثال یک دفعه رفته بودم چیزی از مغازه بخرم که چند کودک از من خواستند با آنها عکس بگیرم، سپس صاحب مغازه گفت تو مگر بازیگری؟ گفتم نه من در آپارات کار می کنم.


منبع:

1404/04/29
10:37:26
60
0.0 / 5
تگهای خبر: بازی , بازیگر , تولید , سرگرمی
این مطلب دست و هنر مورد پسنده؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب دست و هنر مرتبط
نظرات کاربران دست و هنر در مورد این مطلب
نظر شما درباره این مطلب دست و هنر
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
دست و هنر
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی ... دست و هنر، اصالت و زیبایی هنر ایرانی ... دنیای هنر در دستان شما