همگرایی سکوها و نهادهای فرهنگی برای توسعه بازار بازی سازی ایران
دست و هنر: بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری برای برگزاری جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری میزبان مدیران نهادهای فرهنگی، نمایندگان سکوهای شبکه نمایش خانگی و فروشگاه های عرضه بازی بود.
به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری در جهت برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره «بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتر ای» بعنوان یکی از بخش های تخصصی رویداد ملی «هفته بازی ایران؛ هفت خوان»، میزبان نشستی صمیمانه با حضور مدیران نهادهای فرهنگی، مدیران و نمایندگان سکوهای شبکه نمایش خانگی و فروشگاه های عرضه بازی به منظور ایجاد همگرایی و طرح نظرات و پیشنهادات ایشان برای برگزاری این رویداد با سودجستن از ظرفیت و توانایی بخش خصوصی بود.
محمدصادق افراسیابی معاون راهبردی بنیاد و دبیر جشنواره «بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتر ای» در این جلسه ضمن تبیین اهداف و نگاههای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره فرصتی فراهم می آورد تا آثار فرهنگی، هنری و سینمایی در قالب بازیهای کامپیوتری و سرگرمی های دیجیتال بازآفرینی شوند و مسیر جدیدی برای توسعه بازار محتوای ایرانی ایجاد شود.
افراسیابی در شروع این نشست با عرضه گزارشی از آخرین پیمایش مصرف بازیهای دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲ که اخیرا توسط بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری انتشار یافته است، اظهار داشت: بر طبق اهداف تعیین شده در برنامه هفتم پیشرفت در عرصه بازیهای کامپیوتری، مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۴ بودجه ای را به برخی دستگاه ها برای پشتیبانی از تولید بازیهای کامپیوتری ویژه کودک و نوجوان اختصاص داد. با حضور تمام دستگاه هایی که این بودجه را دریافت می کنند، کارگروهی به نام کارگروه برنامه هفتم پیشرفت در عرصه بازیهای کامپیوتری تشکیل شده و در این کارگروه وضعیت تولید بازیهای کامپیوتری جدید مختص کودک و نوجوان بررسی می شود. بعضی اعضای این کارگروه همچون کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان، حوزه هنری کودک و نوجوان، مجموعه مهوا و مرکز تولیدات کودک و نوجوان سازمان صدا و سیما در جلسات کارگروه اعلام نمودند که در سال ۱۴۰۴ قصد دارند از تولید محصولات در رابطه با بازار پردازی فرهنگی در عرصه بازیهای کامپیوتری حمایت کنند.
دبیر جشنواره «بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتر ای» اضافه کرد: حوزه کودک و نوجوان عرصه مناسبی برای بازارپردازی محصولات فرهنگی، هنری و سینمایی و تولید بازیهای کامپیوتری در رابطه با محصولات فرهنگی، هنری و سینمایی ساخته شده در بازار ایران است. رویداد ملی «هفته بازی ایران: هفت خوان» برای بار اول در کشور در بهمن ماه به میزبانی برج میلاد تهران انجام می شود. یکی از بخش های این رویداد جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتر ای» است و تمام نهادهای فرهنگی، مدیران و نمایندگان سکوهای شبکه نمایش خانگی و فروشگاه های عرضه بازی حاضر در این جلسه اگر محصولی با قابلیت تبدیل شدن به یک بازی را دارند، می توانند در فراخوان این رویداد شرکت نمایند.
عضو هیأت مدیره بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری افزود: در بین ۴۰ بازی پرمخاطب در سبد مصرف کاربران ایرانی، برخی بازیهای ایرانی در سنین مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسال وجود دارد که قابلیت تبدیل به فیلم و سریال را دارند. امیدواریم با حمایت و کمک سکوهای شبکه نمایش خانگی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، سازمان صدا و سیما و مجموعه مهوا، مجموعه اتفاقات خوبی در جشنواره بازار پردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری اتفاق بیفتد.
در ادامه امیر محمدرضایی معاون آموزش بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری تاریخچه و آماری از تولید و ساخت فیلم و سریال بر طبق بازیهای ویدیویی و یا برعکس ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: یک نمونه از فیلم های سینمایی موفق اقتباس شده از بازیهای کامپیوتری، فیلم سینمایی «ماینکرفت» (Minecraft) است که توانسته است به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۵ تبدیل گردد.
بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتر ای
در ادامه این نشست سید علی قیومیه مدیر محصولات جانبی سکوی شیدا، حمید آقا گلیان مدیر سکوی استارنت، مصطفی ری پور مدیر دیجیتون، لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی های دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهروز نصراللهی مدیرعامل رایمون مدیا و مدیر سکوی تماشاخونه، محمدحسن قیصریه مدیر بخش بازی کافه بازار، هادی نومیری مدیر بخش بازی و سرگرمی مجموعه مهوا، علیرضا شیخان معاون راهبردی مایکت، علی طلوعی مدیرعامل زی ویژن، امیر رضاخانیان مدیر گپ فیلم، سید رامین موسوی مدیرعامل آپرا، مهران ده نمکی مدیر سکوی اسپورت پلاس، سعید مشهدی مدیر عامل اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی و حسین زارعی عضو اتاق فکر جشنواره بازار پردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای همکاری و مشارکت در برگزاری جشنواره «بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتر ای» بعنوان یکی از بخش های تخصصی رویداد ملی «هفته بازی ایران؛ هفت خوان» پرداختند.
یکی از موضوعات مشترک مطرح شده توسط مدیران سکوهای شبکه نمایش خانگی حاضر در این جلسه، تقاضا جهت راه اندازی سرویس استریم بازیهای کامپیوتری بود که قرار شد با هدف تسریع در تصویب و ابلاغ آئین نامه راه اندازی سرویس استریم در سکوهای ایرانی این مورد در میز بازی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و پیگیری شود.
همچنین در این جلسه سه نفر از مدیران سکوهای شبکه نمایش خانگی سه محصول مد نظر خودرا برای رویداد بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری نهائی کردند و قرار شد سایر مدیران و نمایندگان سکوهای شبکه نمایش خانگی به زودی محصولات مد نظر خودرا برای تولید بازی در رابطه با این محصولات معرفی کنند. خلاصه اینکه در ادامه امیر محمدرضایی معاون آموزش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری تاریخچه و آماری از تولید و ساخت فیلم و سریال بر طبق بازی های ویدیویی و یا برعکس ارایه کرد و خاطرنشان ساخت: یک نمونه از فیلمهای سینمایی موفق اقتباس شده از بازی های کامپیوتری، فیلم سینمایی ماینکرفت (Minecraft) است که توانسته است به یکی از پرفروش ترین فیلمهای سال ۲۰۲۵ تبدیل گردد. در ادامه این نشست سید علی قیومیه مدیر محصولات جانبی سکوی شیدا، حمید آقا گلیان مدیر سکوی استارنت، مصطفی ری پور مدیر دیجیتون، لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی های دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهروز نصراللهی مدیرعامل رایمون مدیا و مدیر سکوی تماشاخونه، محمدحسن قیصریه مدیر بخش بازی کافه بازار، هادی نومیری مدیر بخش بازی و سرگرمی مجموعه مهوا، علیرضا شیخان معاون راهبردی مایکت، علی طلوعی مدیرعامل زی ویژن، امیر رضاخانیان مدیر گپ فیلم، سید رامین موسوی مدیرعامل آپرا، مهران ده نمکی مدیر سکوی اسپورت پلاس، سعید مشهدی مدیر عامل اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی و حسین زارعی عضو اتاق فکر جشنواره بازار پردازی فرهنگ و بازی های کامپیوتری به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای همکاری و مشارکت در برگزاری جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازی های کامپیوتر ای به عنوان یکی از بخش های تخصصی رویداد ملی هفته بازی ایران؛ هفت خوان پرداختند. همینطور در این نشست سه نفر از مدیران سکوهای شبکه نمایش خانگی سه محصول مد نظر خودرا برای رویداد بازارپردازی فرهنگ و بازی های کامپیوتری نهایی کردند و قرار شد سایر مدیران و نمایندگان سکوهای شبکه نمایش خانگی بزودی محصولات مد نظر خودرا برای تولید بازی در ارتباط با این محصولات معرفی کنند.
این مطلب دست و هنر مورد پسنده؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب دست و هنر مرتبط
نظرات کاربران دست و هنر در مورد این مطلب