در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مخاطب اصلی بازارچه های نوروزی ساكنان شهرها هستند نه مسافران

مخاطب اصلی بازارچه های نوروزی ساكنان شهرها هستند نه مسافران دست و هنر: یك هنرمند فعال در زمینه چرم اظهار داشت: بازارچه های نوروزی در مسیر رفت و آمد مسافران است در حالیكه مخاطبان دائمی ما شهروندان اند كه باید صنایع دستی را جایگزین جنس چینی كنند.



زیبا اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به بازارچه های نوروزی شهر سمنان اشاره و بیان كرد: این بازارچه ها از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در بلوار ۱۷ شهریور سمنان برگزار می گردند و فرصتی هستند تا هنرمندان به عرضه محصولات و معرفی هنرهای دستی شهر و دیار خود بپردازند.
این هنرمند فعال در زمینه چرم، وجود تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر برای بازارچه های نوروزی را ضروری دانست و اضافه كرد: عید فرصت خوبی برای برگزاری بازارچه های صنایع دستی است؛ هم گردشگران می توانند با آداب و رسوم و خوراك و پوشاك و فرآورده های دستی هر شهر و استان آشنا شوند هم مردم هر شهر می توانند به یكدیگر به جای جنس چینی، صنایع دستی هدیه بدهند و از همشهریان خود حمایت كنند. اما نه شهرداری و نه اداره كل میراث فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغ درستی نمی كنند تا تعداد بیشتری از افراد در جریان این بازارچه ها قرار بگیرند.
اسلامی به اهمیت مكانی كه در اختیار بازارچه های نوروزی قرار می گیرد اشاره و بیان كرد: فضایی كه در اختیار این بازارچه ها در سمنان قرار گرفته مسیر تردد مسافران به مشهد مقدس است. چون برگزاركنندگان تصور می كنند، مخاطب اصلی بازارچه ها گردشگران هستند در حالیكه مهم آشناكردن مردم هر شهر با هنرهای سنتی و صنایع دستی شان است چراكه این افراد، مشتریان اصلی و همیشگی صنعتگران هستند.
به گفته این فعال صنایع دستیف هنرمندان نمی توانند هم تولید را برعهده داشته باشند و هم محصولات خویش را معرفی و برای آن بازاریابی كنند. چون كه تولید و فروش، دو تخصص جداگانه هستند و ارتباط چندانی با یكدیگر ندارند.

1397/01/16
21:01:08
5.0 / 5
4861
تگهای خبر: بازارچه , صنایع دستی , گردشگران , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی