نمایشگاه های مختلف مد و لباس

نمایشگاه های مختلف مد و لباس به گزارش دست و هنر دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور اظهار داشت: نمایشگاه های تخصصی در حوزه مد و لباس همچون لباس كودك و عاشورایی مشاغل جریان سازی در حوزه پوشاك بعنوان یك رسانه اثرگذار می باشد.



حمید قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این كه جشنواره های مختلفی در حوزه مدولباس برگزار می گردد اما طرح ها به تولید انبوه نمی رسند و با اقبال عمومی مواجه نمی شوند، اظهار داشت: وقتی ما اولین جشنواره مد و لباس را برگزار كردیم درصدی از طرح ها، كاربردی شد و به جامعه راه یافت. به عبارتی ما توانستیم به جریان سازی در حوزه مد و لباس بپردازیم. تا آنجا كه شاید ۴ سال پیش كمتر كسی باور می كرد كه می توان با حمایت و جهت دهی به تلاش هنرمندان و تولیدكنندگان، زمینه تغییر ذائقه مردم را به سمت لباس های منطبق با فرهنگ كشورمان فراهم آورد اما امروز، این اتفاق افتاده است.
دبیركارگروه ساماندهی مد و لباس، تولید ارتباط هدفمند و سیستماتیك میان طراحان و تولیدكنندگان را یكی از اهداف اصلی جشنواره مد و لباس فجر دانست و اضافه كرد: مشكل اساسی ما این است كه ارتباطی بین دو بخش صنعت و هنر وجود ندارد و دیدگاه طراح و تولیدكننده با هم یكی و همسو نیست. به این مفهوم كه تولیدكنندگان، بیش از هر چیز به فروش بیشتر و تولید ارزان تر فكر می كنند و طراحان هم در پی تناسب و زیبایی هستند و سلیقه مخاطب عام را در نظر نمی گیرند در حالی كه خوب است این دو هم راستا شوند.
قبادی با اشاره به این كه طرح های خاص و هنری، یكی دیگر از مواردی است كه به صنعت پوشاك ما صدمه زده اظهار داشت: خیلی از طراحان ما هنری رفتار می كنند و سلیقه مخاطب عام را نمی شناسند. از جانب دیگر بیشتر تولیدكننده های ما ترجیح می دهند از ژورنال استفاده كنند و كمتر از وجود طراحان بهره ببرند به همین خاطر جشنواره مد و لباس فجر، بهانه و فرصت خوبی است تا یك ارتباط هدفمند و سیستماتیك میان این دو گروه شكل بگیرد.

دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به ضرورت حمایت از طراحان و تولیدكنندگان لباس ایرانی اظهار داشت: باید كار طراحان و تولیدكنندگانی كه می كوشند لباس باهویت طراحی و تولید كنند، تبلیغ شود. ازاین رو از یك سو فرهنگسازی در زمینه استفاده از نشان ایرانی و حمایت از تولیدكنندگان برای ما اهمیت دارد و از جانب دیگر می كوشیم تا سهم هنری مد و لباس را تبیین و آن را از مالیات معاف كنیم تا با این كار تعداد بیشتری از تولیدكنندگان را به بهره گرفتن از نظر و حضور طراحان تشویق كنیم.
قبادی یكی از مهم ترین وظایف این كارگروه و برنامه های جشنواره مد و لباس فجر را توجه به «لباس اجتماع» دانست و اضافه كرد: همه ایرانیان، با هر سن و سال و جنسیتی، با این لباس سر و كار دارند و یكی از مهمترین وظایف ما معرفی الگوهای موردنیاز مردم در حوزه لباس اجتماع است؛ لباسی كه هم زیبا و به روز باشد و هم با سلیقه عموم جامعه هماهنگی داشته باشد. چون كه براین باوریم لباس، یك رسانه است و نقش تاثیرگذاری در هویت و فرهنگ ما دارد.
او با اشاره به نمایشگاه لباس های عاشورایی و در پاسخ به این كه نمایش لباس های موجود در بازار چه معنا و مفهومی دارد اظهار داشت: ما بخشی از اثار موجود در بازار را كه به تولید انبوه رسیده بود گردآوری و داوری كردیم. بخش دیگر هم با هدف شركت در نمایشگاه طراحی شده بودند كه برخی افراد با این طرح ها ارتباط برقرار كردند و بعضی هم آن را نپسندیدند چون كه سلیقه ها متفاوت است. اما هدف ما از برگزاری همه نمایشگاه های مد و لباس با هر موضوعی، عرضه عدد و رقم نیست ما می خواهیم جریان ساز باشیم و مفهومی را منتقل كنیم. برای مثال، طراحان در نمایشگاه امسال، حتی فرم و حروف واژه عاشورا را تغییر داده بودند اما همچنان نیاز به افزایش طرح های جدید و مقبولیت بیشتر كارها وجود دارد.
 

1396/09/18
01:23:33
5.0 / 5
4900
تگهای خبر: جشنواره , نمایشگاه , هنر , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی