بازارچه صنایع دستی و محلی عشایری راه اندازی می گردد

بازارچه صنایع دستی و محلی عشایری راه اندازی می گردد دست و هنر: فرماندار خوسف از طریق اندازی بازارچه صنایع دستی و محلی عشایری این شهرستان تا دو هفته آینده اطلاع داد.


به گزارش دست و هنر به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد شفیعی فرماندار خوسف امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ بیان كرد: «صنعتگران خراسان جنوبی توانمندی های زیادی دارند. » او با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بیان كرد: «نمایشگاه ها فرصتی مناسب برای نشان دادن توانمندی ها است. »

فرماندار خوسف بیان كرد: «متاسفانه ظرفیت های خراسان جنوبی به علت كمبود نمایشگاه ها، مغفول مانده است. »

شفیعی با بیان این كه اگر این نمایشگاه ها برگزار نشود، اساساً توانمندی های استان هم فراموش خواهد شد، اظهار نمود: «اگر صنعتی منسوخ شود، احیای آن بسیار زمان بر و دشوار است. »

او با بیان این كه درآمد عمده هم وطنان از مشاغل خانگی و صنایع دستی به دست می آید، اظهار نمود: «باید همواره برای رونق این هنرهای زیبا و سنتی تلاش كنیم. »

فرماندار خوسف بیان كرد: «خوشبختانه صنایع دستی ایران در سطح دنیا برند بالایی دارد به گونه ای كه خیلی از محصولات سایر كشورها محصول ایران نبوده اما به اسم ایران هم به فروش می رسد. »

شفیعی با اشاره به اینكه باید تولیدكنندگان را حمایت كنیم، اضافه كرد: «اگر نمایشگاه ها مقطعی و مختص دولتی خاص باشد ضرر جبران ناپذیری به مملكت و نظام وارد خواهیم كرد. »

او بیان كرد: «مشاغل خانگی نسبت به دیگر حرفه ها زودبازده بوده و با سرمایه گذاری اندك هم می توان به درآمد بالایی برسیم. »

فرماندار خوسف با اشاره به حضور صنعتگران خوسفی در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی بیان كرد: «شهرستان خوسف دارای هنرمندان زیادی داشته و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. »

شفیعی اظهار نمود: «حضور صنعتگران در نمایشگاه سبب می گردد با محصولات سایر استان ها آشنا شده و بازار را هم بیشتر بشناسند. »

او با اشاره به اینكه باید در صنایع دستی و مشاغل خانگی از ظرفیت شركت های مجازی هم استفاده نماییم، اضافه كرد: «باید محصولات تولیدی خویش را به دنیا معرفی كرده تا بازار فروشمان رونق گیرد. »

شفیعی از طریق اندازی سایت شهرستان خوسف اطلاع داد و اظهار نمود: «آمادگی داریم قسمت تجاری سازی شهرستان را در اختیار شركت های خصوصی متقاضی قرار دهیم. »

او ادامه داد: «قدمت بعضی از رشته های صنایع دستی مانند پنبه به ۱۰۰ سال می رسد كه باید معرفی شوند. »

فرماندار خوسف اظهار نمود: «بازارچه صنایع دستی و محلی عشایری شهرستان خوسف تا دو هفته آینده راه اندازی خواهد شد. »

1396/09/23
12:32:18
5728
5.0 / 5
تگهای خبر: بازارچه , سنتی , صنایع دستی , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی