توسط رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن برگزار شد؛

اجرای برنامه معرفی ایران، سفره ایرانی در ژاپن

اجرای برنامه معرفی ایران، سفره ایرانی در ژاپن دست و هنر: برنامه معرفی ایران، سفره ایرانی (15 تیرماه) از طرف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن اجرا شد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، در امتداد معرفی فرهنگ و سنت های اسلامی ایرانی، برنامه «معرفی ایران، سفره ایرانی» با سوژه چای و شیرینی ایرانی با حضور بیشتر از ۱۲۰ نفر از هنردوستان و علاقه مندان ژاپنی از طرف رایزنی فرهنگی كشورمان در ژاپن و با همكاری سفارت كشورمان و اداره كل همكاریهای فرهنگی و امور ایرانی ها خارج از كشور و انجمن بین المللی هنرمندان ژاپن اجرا شد.
حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران با تبریك نودمین سال آغاز روابط رسمی ایران و ژاپن اظهار داشت: در سال ۲۰۱۹ به مناسبت این رویداد مهم، برنامه های بسیار عالی فرهنگی در ایران و ژاپن انجام شد و امروز شاهد یكی دیگر از این برنامه ها در امتداد شناخت هرچه بیشتر از علایق و مشتركات فرهنگی دو كشور و توسعه همكاری ها و دوستی های فی درخلال هستیم.
وی اشاره كرد: مردم ایران و ژاپن همواره نسبت به فرهنگ و تمدن دو طرف با احترام و علاقه در طول حدود ۱۳۰۰ سال روابط، نگریسته اند و این تعاملات به خوبی ادامه دارد و امیدواریم شاهد توسعه هرچه بیشتر همكاری ها خصوصاً در زمینه فرهنگی باشیم.
كاواساكی، رئیس انجمن بین المللی هنرمندان ژاپن نیز در سخنانی، مردم ایران را صمیمی، دوست داشتنی و ایران را كشوری صلح طلب و با امنیت بالا ذكر كرد و پیشنهاد نمود به این كشور سفر كنند.
در ادامه، جوانمردی و موریشیما به معرفی ایران پرداختند و سپس، فیلم ۱۰ دقیقه ای درباب چای ایرانی با زیرنویس ژاپنی به نمایش درآمد. همچنین، در این برنامه به مناسبت آغاز دهه كرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا امام رضا (ع)، ضمن ارائه توضیحات و تصاویری در این زمینه، نمایشگاهی نیز از آثار و تصاویر در رابطه با این مساله در این مراسم برپا شد.
در اختتام این برنامه، شماره دوم مجله تخصصی «ایران» به زبان ژاپنی كه از طرف رایزنی فرهنگی ایران تهیه و انتشار یافته و بروشور نودمین سال سفارت كشورمان در بین مخاطبان توزیع شد. گفتنی است؛ در این برنامه كه در سالن فردوسی سفارت كشورمان در ژاپن برگزار شد، لقمانی، معاون و بنی هاشمی، رایزن علمی سفارت كشورمان در ژاپن نیز حضور بهم رساندند.


منبع:

1398/04/20
14:02:22
4317
5.0 / 5
تگهای خبر: آثار , انجمن , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی