اختتام جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان تركی

اختتام جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان تركی دست و هنر: مراسم پایانی دومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان تركی با رونمایی از كتاب آثار منتخب اولین دوره جشنواره اجرا شد.


به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان تركی، اظهار نمود: میلیون ها زائر امام هشتم شامل شیعه و سنی و ایرانی و غیرایرانی با تحمل ملالت ها، قدم در راه زیارت امام رضا (ع) می گذارند و با نخستین نگاه در سایه حرم امن رضوی می آسایند و عاشق می شوند. ترویج معارف دوده (ع) وظیفه ای است كه بر دوش محبان دوده (ع) است و در این راستا، وظیفه دستگاه های فرهنگی بسیار سنگین است.


فاطمه كرباسی با تاكید بر اینكه باید زمینه ای فراهم گردد تا اندیشه ها و معارف رضوی در چارچوب های فرهنگی، به بهترین شكل ممكن در همه سطوح جاری باشد، افزود: طی سال های گذشته، سوژه انتخاب شده برای جشنواره رضوی سنخیت اندكی با فرهنگ بومی داشت، از همین رو با بررسی علمی و لطمه شناسی آثار طی ۱۵ دوره گذشته، مقرر شد كه قالب از سوژه پژوهش جدا شده و به داستان نویسی تركی تبدیل گردد.

او اضافه كرد: پارینه حجم عظیمی از تولیدات فرهنگی در چارچوب رمان، داستان كوتاه و داستانك تولید شد و این نشان از شور دیدنی و وصف ناپذیر ترك زبانان در استان های مختلف كشور داشت. چنین چیزی عزم ما را جزم كرده است تا برای اجرای جشنواره به صورت بین المللی برنامه ریزی نماییم.


مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به این كه كتاب منتخب آثار برگزیدگان اولین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان تركی، گنجینه ادبیات تركی است، بیان كرد: چاپ آثار سال قبل در چارچوب كتاب، نقطه شروع حركتی است كه در نهایت به ترجمه به زبان های دیگر و نشر در كشورهای هم جوار منتج خواهد شد. همین طور به یمن دهه كرامت، برگزیدگان جشنواره عكس عفاف و حجاب شهرستان طارم و برگزیدگان آزمون های سراسری قرآن و عترت پارینه تجلیل خواهند شد.

در دومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان تركی، در گروه سنی زیر ۱۵ سال در بخش داستان كوتاه «آیدین خداكرمی» و «آیسان حسنلو» از خدابنده به ترتیب رتبه های دوم و سوم را كسب كردند. همین طور در بخش داستان بلند و رمان، «مهدی منصوری» از زنجان و «حمیدرضا محمدی گوندره» از خدابنده به صورت مشترك رتبه سوم را كسب كردند. در بخش داستانك نیز «مریم بهرامی» از زنجان حائز رتبه اول شده است.


در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، در بخش داستان كوتاه «سیده فاطمه موسوی» از زنجان رتبه اول را كسب نمود. در بخش داستان بلند «شیوا محمدی» و «فاطمه كتابی» از زنجان به صورت مشترك رتبه دوم را از آن خود كردند و در بخش داستانك نیز «سما صفری» و «داریوش حیدری» از زنجان به صورت مشترك رتبه سوم را به دست آوردند.

همین طور در گروه سنی بالای ۲۹ سال، در بخش داستان كوتاه «میثم شیرمحمدی» و «مهدی ریاحی» از زنجان به صورت مشترك رتبه اول را كسب كردند. در بخش داستان بلند و رمان «خدیجه علی بیگی بالانجی» از تهران حائز مقام اول شد و در بخش داستانك «محمود رفیعی» از زنجان رتبه اول را به دست آورد.







منبع:

1398/04/21
14:39:09
4432
5.0 / 5
تگهای خبر: آثار , جشن , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی