نگاهی به كنش های مردمی ترویج عفاف و حجاب

ترویج حجاب امكان دارد، اگر بخواهیم!

ترویج حجاب امكان دارد، اگر بخواهیم! دست و هنر: در صورتیكه خیلی از مسئولان ناامید از تبلیغ و ترویج امر حجاب هستند، مردم عرصه را خالی نكرده و با كارهای هنری و فرهنگی باكیفیت نشان داده اند كه ترویج حجاب ناممكن نیست.


به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، هفته عفاف و حجاب امسال با برنامه های متفاوتی همراه بوده است. از شب شعر گرفته تا رویدادهای هنری جذاب و دسته اول دیگر كه یك پیام واحد دارند: می شود برای حجاب كار نماییم، اگر بخواهیم!مدت زیادی است كه از زبان بسیاری از مسئولان این زمزمه شنیده می شود كه نسل امروز در مقابل حجاب موضع خوبی نمی گیرد. گاهی گفته می شود حجاب را رها كنید چون دوره اش گذشته است! ما نمی توانیم برای حجاب كار نماییم و…! همه این حرف ها انگیزه ای برای دغدغه مندان مردمی ایجاد نموده تا در زمینه عفاف و حجاب امسال كارهای هنری متفاوتی را رقم بزنند و از قضا كارهایشان به شكلی باشد كه در مواجهه مستقیم با بدنه مردم قرار گیرد. از شروع هفته عفاف و حجاب این رویدادهای هنری و فرهنگی با همت شبكه های مردمی فراگیر رقم خورد و جالب آنكه بازخوردها و واكنش های مردم، حتی همان نسل امروزی كه ظاهر مذهبی هم نداشتند با آنچه مسئولان در توجیه كوتاهی های خود می آوردند، بسیار متفاوت بود. نخستین رویداد شب شعری بود با عنوان «مثل گوهرشاد» كه شاعران برجسته كشور با قرائت آثار خود، توانستند با زبان ادبیات و شعر گام مؤثری در تبلیغ و ترویج عناصر ارزشی فرهنگ ایرانی اسلامی بردارند. دومین رویداد، رویداد «مرد نقره ای» بود كه به اجرای نمایش های خیابانی اختصاص داشت. این رویداد از روز شنبه ۱۵ تیر تا ۲۰ تیر هر روز در ایستگاه های مترو «تئاتر شهر» و «امام خمینی (ره)» تهران اجرا می شود. برگزاری این تئاتر و استقبال كم نظیر مخاطبان از تیپ ها و طیف های مختلف دقیقاً نافی همان گزاره ای بود كه مدعی بود حجاب را نمی توان تبلیغ كرد!
سومین رویداد، تولید چند طرح گرافیكی مفهومی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه هنر بود كه به خاطر نو بودن ایده هایشان در حدی مورد استقبال قرار گرفت كه در بعضی از نقاط كشور تبدیل به بیلبورد شهری شد. طرح ها و بیلبوردهایی كه مردم عادی و كسانی كه شاید در ظاهر خیلی پایبند به رعایت جزئیات حجاب كامل نبودند را هم جذب كرده و بازخوردهای مثبتی به همراه داشت. در این ایام نمونه ای از این طرح های مردمی در بیلبوردهای شهری استان های مختلف كشور هم به چشم خورد كه نشانگر نوعی عزم خودجوش مردمی برای تبلیغ و ترویج حجاب اسلامی در عموم مناطق كشور بوده است. رویداد دیگر، رویدادهای در رابطه با كتاب است كه یكی از آنها مسابقه كتابخوانی «اوسنه ی گوهرشاد» بود. همین طور رویدادهای مختلفی با محوریت جشن امضای نویسندگان كتاب در حوزه عفاف هم انجام شد كه با استقبال خوب مخاطبان و اهالی مطالعه همراه شد.
استقبال صورت گرفته از كارهای مردمی نشان داد كه جوانان امروز گرچه شاید در مواردی ظاهری متفاوت نسبت به عاملان به امر حجاب داشته باشند، اما كار خوب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را می پسندند و با تمام وجود از آن استقبال می كنند.


منبع:

1398/04/23
14:50:09
4165
5.0 / 5
تگهای خبر: آثار , جشن , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی