رییس ستاد اقامه نماز كشور:

استفاده ها از قرآن سطحی است

استفاده ها از قرآن سطحی است به گزارش دست و هنر ایسنا/مركزی رئیس ستاد اقامه نماز كشور اظهار داشت: باوجود اینكه تمام متن قرآن حاوی پیام است و هر حرف آن یك نكته باارزش به همراه دارد اما هنوز بهره گیری جدی از آن صورت نمی گیرد و استفاده ها از آن سطحی است.


حجت الاسلام محسن قرائتی در آئین اختتامیه هفتمین همایش كشوری قرآن، عترت و سلامت در اراك، با اشاره به اینكه خیلی از مشكلات از نداشتن جرات و جسارت ناشی می شود، اظهار نمود: جمهوری اسلامی باید پویا بوده و هدفمند حركت نماید تا به دام گرگ ها و دشمنان بین المللی نیفتد.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور به وجود یك میلیون مهندس در كشور اشاره و افزود: در نظام مهندسی 600 هزار مهندس عضو هستند و حدودا یك سوم پول مملكت صرف ساخت و ساز می ‍شود اما در امتداد این ساخت و سازها به قرآن توجهی نشده این در حالیست كه در ارتباط با ساخت و ساز نیز در قرآن آیاتی آمده كه قابل تامل است.

وی با اشاره به اینكه دست ما از اسلام خالی است و به درستی از آموزه های آن بهره نمی بریم به آیه "والتین و الزیتون" اشاره نمود و اظهار داشت: در قرآن یك دفعه نام انجیر و شش بار كلمه زیتون تكرار شده و ژاپنی ها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند كه خوردن یك انجیر به همراه 6 زیتون آثار فراوانی دارد.

قرائتی افزود: توجه به قرآن و تفسیر قرآن باید در دستور كار همه قرار گیرد. با سالی یكبار مطالعه قرآن نمی توان به اهداف مدنظر رسید بلكه نیاز است روزانه و مرتب این مطالعه و تفسیر صورت گیرد.

وی افزود: هنوز با جدیت از آموزه های قرآن استفاده نمی نماییم. استفاده ها از قرآن سطحی است و به معنای واقعی اسلام نرسیده ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور اظهار داشت: در این جلسات باید با مدیریت صحیح از وجود دانشجویان و جوانان بیشتر بهره برد تا بهره لازم و كافی را ببرند و این جلسات آثار خودرا به خوبی نشان داده و موثر باشد تا به نتایج عملی دست پیدا نماییم. این چنین اجلاس ها باید بارور شده و آثار و بركات خوبی را به همراه داشته باشند.

قرائتی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان اضافه كرد: با توجه به این كه 3 ماه تا فرارسیدن ماه مبارك رمضان فرصت باقی است، در نتیجه نیازمند یك كار ویژه برای تفسیر قرآن هستیم كه می طلبد در این راستا جلسات قرائت محلی و خودجوش توسط خود افراد برگزار و قرآن احیا شود و در این خصوص ما نیز از هیچ كمكی دریغ نخواهیم كرد.

بر طبق این گزارش، هفتمین همایش كشوری قرآن، عترت و سلامت به مدت دو روز از ۱۰ بهمن با حضور مسئولان كشوری و استانی در اراك انجام شد.

برگزاری نشست های تخصصی همچون مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت، اهمیت رشد جمعیت در استقلال كشور، نقش جامعه پزشكی در محرومیت زدایی، پژوهش های قرآن و عترت در حوزه سلامت، شاخصه های بیمارستان اسلامی همچون برنامه های جانبی هفتمین همایش كشوری قرآن، عترت بوده است.
به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا، درانتها این همایش از فعالان قرآنی و برگزاركنندگان این همایش سراسری نیز تجلیل شد.









منبع:

1398/11/11
21:15:06
4277
5.0 / 5
تگهای خبر: آثار , دانشجو , سلامت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی