توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛

بازی سازان كامپیوتری با ساختار همگرا حمایت می شوند

بازی سازان كامپیوتری با ساختار همگرا حمایت می شوند دست و هنر: با فراخوانی كه بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اعلام نموده، تیم ها و شركت های بازی سازی می توانند جهت استفاده از خدمات حمایتی قابل ارائه در ساختار حمایتی همگرا ثبت نام كنند.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، طبق اعلامی كه بنیاد ملی بازی های كامپیوتری در فراخوان جدید خود داشته، مدیران تیم ها و شركت های بازی سازی می توانند برای بهره مندی از خدمات حمایتی قابل عرضه در ساختار حمایتی همگرای بنیاد مذكور، ثبت نام كنند.
به این ترتیب، تیم ها و شركت های بازی سازی می توانند تا ۲۳ بهمن برای بهره مندی تیم یا شركت خود از خدمات حمایتی قابل عرضه در ساختار حمایتی همگرا از راه این درگاه مبادرت به ثبت نام كرده و بعد از تكمیل اطلاعات فرم و ارسال مستندات لازم، تیم یا شركت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید عضویت در این ساختار رتبه بندی خواهند شد.
مدت اعتبارنامه اعضا تا آخر سال ۱۳۹۹ خواهد بود و در این مدت، اعتبار اختصاص یافته به هر عضو (مبتنی بر رتبه همگرا)، قابل دریافت در چارچوب خدمات حمایتی معرفی شده خواهد بود.
ساختار حمایتی همگرا با هدف شناسایی و پشتیبانی از استعدادهای بازی سازی، توانمندسازی بازی سازان نوپا، تقویت توانمندی بازی سازان در حال رشد و بهره مندی از توانمندی شركت های بزرگ بازی سازی در جهت توسعه صنعت بازی های ویدئویی كشور بوجود آمده كه سعی شده تا با طراحی ساختاری شفاف و عادلانه، منابع حمایتی «بنیاد ملی بازی های كامپیوتر ای»، «مركز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری» و «ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و نهادهای دیگر ذیل این ساختار تجمیع شده و برپایه شیوه نامه بهره برداری از این ساختار به شركت ها و تیم های عضو اختصاص یابد.
ساختار حمایتی همگرا مشتمل بر ۴ سطح (۷ رتبه) است كه سطح یك از «بازی سازان رشدیافته» (رتبه های سیمرغ و هما)، سطح دو از «بازی سازان در حال رشد» (رتبه های ققنوس و شیردال)، سطح سه از «بازی سازان نوپا» (رتبه های هدیوش و یوز) و سطح چهار از «تیم های بازی سازی مستعد» (معرفی شده از سوی مبادی) تشكیل شده است.
- در سطح یك همگرا (رتبه های سیمرغ و هما)، شركت های بزرگ بازی سازی قرار دارند كه همكاران حمایتی این ساختار هم محسوب می شوند. این شركت ها از خدمات حمایتی عرضه شده معمول در این ساختار استفاده نخواهند كرد و امكانات و تسهیلات ویژه ای به منظور پشتیبانی از نقش مربی گری، مشاوره و خدمت دهی آنها به رتبه های پایین تر همگرا اعطا خواهد شد و ثبت نام از این شركت ها در طول سال به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
- در سطح دو همگرا كه شامل رتبه های ققنوس (شركت ها) و شیردال (تیم ها) می شود، شركت ها و تیم های «در حال رشد» بازی سازی قرار دارند كه از خدمات حمایتی معمول این ساختار در حیطه داخلی و بین المللی با سطح اعتباری بالاتر از اعضای سطح سه بهره می برند و فقط امكان ثبت نام در موعد ثبت نام سالیانه را دارند.
- در سطح سه همگرا كه شامل رتبه های هدیوش (شركت ها) و یوز (تیم ها) می شود، شركت ها و تیم های بازی سازی «نوپا» قرار دارند كه از خدمات حمایتی معمول این ساختار در حیطه داخلی و بین المللی با سطح اعتباری پایین تر از اعضای سطح دو بهره می برند و فقط امكان ثبت نام در موعد ثبت نام سالیانه را دارند.
- در سطح چهار همگرا (رتبه غزال)، تیم های بازی سازی «مستعد» هستند كه از راه «مبادی همگرا» و در خلال سال به این ساختار معرفی می گردند و بدون گذراندن مراحل ارزیابی به رتبه غزال می پیوندند كه می توانند از خدمات حمایتی خاص و محدودتری نسبت به سطوح دو و سه بهره مند شوند. لیست مبادی همگرا و سهمیه ای كه برای معرفی تیم های مستعد بازی سازی دارند، توسط «شورای همگرا» به تأیید خواهد رسید.
حمایت های همگرا به صورت غیرمستقیم و از راه خرید خدمات توسط بازی سازان عضو از «همكاران حمایتی همگرا» و یا «فهرست تأمین كنندگان خدمات مورد تأیید همگرا» و تأمین درصدی از هزینه ها توسط ساختار همگرا صورت خواهد گرفت.
حمایت های همگرا شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز بازی سازان در جهت رشد و توسعه فعالیتهای بازی سازی می شود. این خدمات شامل موارد زیر است:
۱. مشاوره و منتورینگ در حوزه های مرتبط همچون «تولید و توسعه بازی»، «مسائل حقوقی و مالكیت فكری»، «بازاریابی، فروش و برندینگ»، «مسائل بیمه و مالیات» و «تأمین مالی»
۲. شركت در دوره ها، نشست ها، كارگاه ها و رویدادهای آموزشی در زمینه های «فنی، هنری و طراحی بازی»، «مدیریت تولید بازی» و «توسعه كسب وكار و تجاری سازی»
۳. تبلیغات، بازاریابی و نشر از راه «پلتفرم های تبلیغات دیجیتال داخلی و بین المللی»، «رسانه های تخصصی بازی های ویدئویی»، «بومی سازی بازی های ایرانی برای بازار بین المللی» و «نشر بازی توسط ناشر در بازار داخلی»
۴. حضور در رویدادهای تجاری تخصصی «داخلی» و «بین المللی» و رویدادهای تجاری تخصصی «آنلاین»
۵. خرید «لایسنس نرم افزارهای تخصصی بازی سازی»، «منابع آماده بازی سازی»، «حق عضویت پایگاه های تخصصی بازی سازی»، «گزارش های تحقیقات بازار بین المللی» و «ثبت محصولات و علایم تجاری در حیطه بین الملل»
۶. استقرار در فضاهای كاری اشتراكی
۷. خدمات زیرساختی و پشتیبانی همچون «دریافت و پشتیبانی سِرور»، «رندرینگ»، «موشن كپچر»، «صداگذاری و موسیقی» و «آزمون كیفیت و عملكرد بازی»
۸. بهره مندی از وام های كم بهره
۹. تحقیقات كاربردی شامل سفارش تمامی تحقیقاتی كه برای تولید، نشر و صادرات بازی موردنیاز است و توسط تیم یا شركت عضو همگرا به یك فرد یا تیم تحقیقاتی بیرونی برون سپاری می شود از قبیل: «تحقیق و توسعه فناوری های زیرساختی برای بازی سازی»، «تدوین طرح های امكان سنجی و تجاری تولید بازی» و «پروژه های داده كاوی و یادگیری ماشین»
۱۰. سایر حمایت های معنوی كه به شركت های عضو ساختار همگرا كه به صورت خودكار به لیست شركت های خلاق برنامه توسعه زیست بوم شركت های خلاق افزوده خواهند شد، تعلق می گیرد از قبیل: «برخورداری از مزایای بیمه تكمیلی»، «برخورداری از تسهیلات نظام وظیفه»، «امكان استفاده از اماكن با كاربری مسكونی شهر تهران به منظور بازی سازی» و «معافیت حق بیمه قراردادها»
ضمناً در ساختار همگرا سال ۱۳۹۹، برای بازی سازان جدی عضو این ساختار، خدمات حمایتی افزوده و ویژه ای در نظر گرفته شده است.
همچنین از این پس، حمایت های بنیاد ملی بازی های كامپیوتری شامل حمایت های هوشمند مالی و حمایت های معنوی، فقط با ثبت نام در ساختار حمایتی همگرا قابل بهره برداری خواهد بود و خارج از این ساختار، به شركت ها و تیم های بازی سازی حمایتی تعلق نخواهد گرفت.


منبع:

1398/11/16
23:27:32
4349
5.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , بازی , بیمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی