آیدین مهدی زاده مطرح كرد

مسیر واقعی رشد صنعت اسباب بازی به وجود آمده است

مسیر واقعی رشد صنعت اسباب بازی به وجود آمده است دست و هنر: نخستین جلسه هم اندیشی و بررسی فرصت ها و چالش های پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اجرا شد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، در این جلسه گزارش بخش های مختلف پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از طرف مسؤولان هر بخش ارائه شد و نقاط ضعف و قوت آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
آیدین مهدی زاده مسئول كمیته طرح، برنامه ریزی و برگزاری رویدادهای فنی پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در ابتداری این جلسه اظهار داشت: در زمینه ی اهمیت صنعت اسباب بازی سال هاست كه گفت وگوهای زیادی صورت گرفته و تحولات آن مشهود است كه امیدواریم با همراهی بیشتر سازمان ها و دست اندركاران این حوزه هر روز شاهد رشد بهتر آن باشیم.
وی یكی از خاصیت های مهم جشنواره اسباب بازی را فعال شدن افراد دست اندركار این صنعت و ایجاد مسیر واقعی برای رشد و توسعه دانست.
صنعت اسباب بازی تلاش می كند حال مخاطبان را خوب كند
غلام رضا دیزجی رئیس انجمن تولید كنندگان اسباب بازی در ایران در این جلسه اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمانی جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد و نخستین هدف صنعت اسباب بازی كوشش برای بهتر شدن و القای حال خوش به كودكان و حتی بزرگ سالان است.
وی اضافه كرد: برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی ضمن جلب توجه بیشتر مسؤولان به این صنعت سبب توسعه و ترویج حركت به سمت آینده ای روشن تر برای صنعت اسباب بازی می شود.
اهداف اصلی جشنواره محقق شد
محسن حموله مدیركل سرگرمی های سازنده و بازی های كامپیوتری كانون در ادامه در سخنانی اظهار داشت: پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در سال رونق تولید و با شعار «تمرین زندگی» در حالی انجام شد كه از رهگذر برگزاری جشنواره های قبل فرصت همكاری، همراهی و نقش آفرینی فعالان حوزه بازی و اسباب بازی در این دوره همانند دوره قبل و با مشاركت بیشتری برقرار شد.
وی همكاری انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای نظارت بر اسباب بازی در برگزاری هر چه مطلوب تر پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی مصداق بارز مشاركت جمعی بخش های دولتی و خصوصی است.
دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در ادامه تصریح كرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی دست آوردهای صنعت اسباب بازی به برقراری ارتباط میان پژوهش گران، طراحان، تولیدكنندگان، سرمایه گذاران، توزیع كنندگان و همه فعالان این حوزه منجر گردید.
وی گفت: نتایج ارزیابی های نشان میدهد جشنواره در تحقق اهداف خود همچون ساماندهی صنعت اسباب بازی و برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدكنندگان و توزیع كنندگان موفق عمل كرده است به شكلی كه در بیشتر بخش ها شاهد رضایت بالای ۸۰ درصدی از طرف مخاطبان بودیم.
حموله درانتها اشاره كرد تداوم برگزاری این جشنواره می تواند به ساماندهی صنعت اسباب بازی و توسعه و ترویج كاركردهای بازی و اسباب بازی كمك نماید.
امكان انجام بازی های كامپیوتری روی تماشاخانه سیار كانون فراهم شد
محمدرضا كریمی صارمی مدیركل امور سینمایی كانون نیز گزارشی از سفر تماشاخانه سیار كانون به استان سیستان و بلوچستان در ایام برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی ارائه كرد و اظهار داشت: در این سفر امكان انجام بازی های كامپیوتری بر روی تماشاخانه سیار كانون برقرار شد تا كودكان مناطق محروم این استان بتوانند از آن استفاده كنند.
وی هم چنین اشاره كرد در این سفر بیشتر از ۳ هزار اسباب بازی، ۱۶ هزار بسته ی فرهنگی و تغذیه سالم نیز در بین كودكان و نوجوانان مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
رشد سه ونیم برابری محصولات عرضه شده در بخش بازار
محمدحسین نخ چی مسؤول بخش بازار پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی نیز در مورد این بخش گزارشی ارائه كرد و اظهار داشت: در این دوره بیشتر از ۱۴۰۰ محصول از طرف تولید كنندگان ارائه شد كه نسبت به دوره قبل سه و نیم برابر رشد داشته است.
بخش عروسك در صنعت اسباب بازی هنوز نوزاد است
نیلوفر جلیلوند مسؤول بخش شهر عروسك ها در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی نیز در مورد این بخش اظهار داشت: نزدیك به ۶۰ طراح و تولیدكننده عروسك های بومی در بخش شهر عروسك ها حضور داشتند كه بیشتر از ۷۰۰ نمونه عروسك را به مخاطبان معرفی كردند.
وی مهم ترین چالش این حوزه را مباحث آموزشی و كارگاهی عنوان نمود و بخش عروسك در صنعت اسباب بازی را به مثابه نوزادی دانست كه برای رشد، نیازمند حمایت و آموزش است.
حامد رهنما مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل كانون نیز در سخنان كوتاهی اظهار داشت: برمبنای ارزیابی هایی كه صورت گرفت روزانه بطور میانگین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از جشنواره بازدید كردند كه نسبت به دوره های قبلی رشد بسیار قابل توجهی داشت كه ما را بر آن می دارد كه برای دوره های بعدی این رویداد تدابیر بهتری بیاندیشیم.
وی اضافه كرد: تلاش خواهیم كرد با برنامه ریزی های لازم در دوره های بعدی، بخش بین الملل را نیز اضافه نماییم تا از ظرفیت های این حوزه نیز بتوانیم بیشتر استفاده نمائیم.
رهنما هم چنین تصریح كرد كمتر رویدادی را در كشور شاهدیم كه بعد از برگزاری نشست های نقد و بررسی برگزار كند كه جا دارد از دبیر و مسؤولان برگزاری به خاطر این مهم قدردانی نماییم.
در بخش پایانی این جلسه كارشناسان و دست اندركاران صنعت اسباب بازی به بیان پیشنهادها و نظرهای خود در زمینه ی برگزاری هرچه بهتر ششمین دوره پرداختند.
پخش نماهنگی از روند برگزاری جشنواره و ارائه گزارش نظرسنجی ها و ارزیابی های بخش های مختلف در چارچوب پاورپوینت از دیگر بخش های نخستین جلسه بررسی فرصت ها و چالش های پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی بود.


منبع:

1398/11/20
00:06:47
3897
5.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , اسباب بازی , انجمن , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی