عضو هیئت داوران بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر:

آثار این دوره از جشنواره سطح كیفی و مفهومی معقولی دارند

آثار این دوره از جشنواره سطح كیفی و مفهومی معقولی دارند به گزارش دست و هنر عطیه نوریان اظهار داشت: به نظر من در این دوره و بخش كالكشن ها، آثار بسیار قوی و خوبی را، به خصوص در بخش فر گلستان داریم كه خیلی خوب و جذاب هستند.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، عطیه نوریان، عضو هیئت داوران بخش عفاف و حجاب در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، سطح آثار این دوره را قابل توجه خواند و در اینباره اظهار داشت: انصافاً برخی آثار موجود در این دوره از جشنواره دارای كیفیت و سطح بسیار قوی و بالایی بودند و می توان اظهار داشت كه حرفی برای گفتن داشتند البته بدیهی است كه بعضی از آثار هم ضعیف بودند، به همین خاطر امیدوارم كه در دوره های بعدی یك داوری اولیه را هم در بدو دریافت آثار شاهد باشیم تا چنین آثار خوبی در كنار نمونه های ضعیف، در داوری اصلی دیده نشوند.
او اضافه كرد: از آنجایی كه در گروه داوری تمامی بخش ها حضور داشتند و نكات مختلفی نظیر مباحث فنی لباس، نكات تولید، حجاب و عفاف و … به صورت شورایی مورد نقد و بررسی قرار می گرفت و در نهایت بعد از شنیدن نظرات جمع تصمیم گیری انجام می شد.
عضو هیئت داوران بخش عفاف و حجاب در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر افزود: برای انتخاب هر اثر تمام موارد مورد نظر به شكل جمع بندی، مد نظر قرار می گرفت، یعنی من بعنوان كارشناس فنی، درباره دوخت و تزئینات نظر می دادم و سپس سایر اعضای هیئت داوران درباره بخش های مختلف دیگر به مباحثه و طرح نظرات خود می پرداختند. ازاین رو صرفاً لباس ها از بعد اسلامی مورد بررسی قرار نمی گرفت چونكه بعد از پوشیدن لباس ها توسط مد یارهای محترم، از ابعاد مختلف همچون وجوه هنری، مفهومی و … كار مورد بررسی قرار می گرفت و داوری صرفاً مبنای سلیقه ای و شعاری نداشت.
نوریان درباره تاثیر مبحث جشنواره این دوره یعنی "فر گلستان"، بیان نمود: به لحاظ مفهومی و ظاهری در خیلی از آثار به خصوص در بخش كالكشن های جشنواره، مفهوم فر گلستان را شاهد بودیم و این مساله در ابعاد مختلف آثار مشهود بود.
او از حضور آثار بسیار با كیفیت در این دوره از جشنواره اطلاع داد و اظهار داشت: به نظر من در این دوره و بخش كالكشن ها، آثار بسیار قوی و خوبی را، به خصوص در بخش "فر گلستان" داریم كه خیلی خوب و جذاب هستند.
عضو هیئت داوران بخش عفاف و حجاب در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، اظهار نمود: به نظر من جشنواره مد و لباس فجر، به صورت جدی توانسته در عرصه مد و لباس و تولیدات این بخش موثر عمل كند اما اساسا نیاز است كه ما بیشتر به سمت رنگ حركت نماییم چونكه شادی نیاز امروز جامعه است.
نوریان افزود: باید در عرصه مد و لباس نیاز مخاطب جامعه امروز را كاملاً بشناسیم و درك نماییم كه هر اثری دارای چه مخاطبی است. با عنایت به این كه كشور ما امروز به سمت افزایش سن حركت می كند باید این مساله در آثار مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم كارهایی نزدیك به مفاهیم و خواسته مردم عرضه دهیم.
او تصریح كرد: ما در جشنواره مد و لباس فجر به دنبال یك اثر ایرانی- اسلامی هستیم ازاین رو اگر جشنواره بتواند، تولیدات جامعه را دقیق ‎تر بررسی كند، این امر امكانپذیر می شود.
عضو هیئت داوران بخش عفاف و حجاب در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر تصریح كرد: انتخاب مبحث "فر گلستان" كمك می نماید كه جوانان ما بتوانند آثار اصیل ایرانی و مفاهیم مربوط به این بخش را ببینند و بشناسند چونكه به نظر من، كسی كه این بعد را بشناسد، اساساً به سمت مدگرایی غربی سوق پیدا نخواهد كرد چون كه ما خود گنجینه عظیمی از مد اصیل را در تاریخ و فرهنگ كشورمان داریم.
نوریان، بخش چادر در جشنواره را غنی خواند و اظهار داشت: به نظر من ما در این دوره چادرهای بسیار خوبی داشتیم كه دارای سطح بسیار بالایی از طراحی و مفهوم بودند.
او افزود: امیدوارم كه این جشنواره بتواند در كاربردی كردن، اثرهای برگزیده و با كیفیت موفق عمل كند تا هنرهای اصیل و سنتی كشورمان را در بطن جامعه ببینیم چونكه یك جامعه زمانی می تواند شادمان باشد كه از نظر روحی به آن توجه داشته باشیم و پوشش اساسا یكی از مهمترین ابعاد است.



1398/11/30
15:27:02
3606
5.0 / 5
تگهای خبر: آثار , جشن , جشنواره , سنتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی