اسماعیلی مطرح كرد؛

دروازه بانی مناسبی در رابطه با بازی های وارداتی صورت گیرد

دروازه بانی مناسبی در رابطه با بازی های وارداتی صورت گیرد به گزارش دست و هنر، وزیر ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید دروازه بانی خوبی هم در رابطه با سایر بازی های وارداتی صورت گیرد تا متناسب با اقتضائات ما باشد و خانواده ها به نظام رده بندی سنی بازی های کامپیوتری ما اطمینان کنند.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، آئین افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی های کامپیوتری و رونمایی از پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران، شامگاه یکشنبه ۱۱ تیر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و تعدادی از مدیران بنیاد و اصحاب رسانه در محل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برگزار گردید.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز بازی های کامپیوتری بعد از موسیقی بالاترین میزان مصرف فرهنگی کشور را به خود مختص کرده است و هیچ محدودیتی در پشتیبانی از بازی سازان ایرانی وجود ندارد و با همه امکانات در راه حمایت و اعتلای کار آنها خواهند بود و امروز مبحث بازی های کامپیوتری صرفا از اوقات فراغت عبور کرده و به یک مساله مهم و جدی تبدیل گشته است،
وی افزود: آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در حوزه مصرف بازی های دیجیتال که سال قبل انجام و در سال ۱۴۰۲ انتشار یافته، نشان داده است که در کشور ما ۳۴ میلیون بازیکن وجود دارد که از این تعداد ۵ میلیون بازیکن حرفه ای هستند که هفته ای بیشتر از ۲۱ ساعت بازی می کنند. این نشان داده است که پس از موسیقی بالاترین میزان مصرف فرهنگی در میان حوزه های مختلف فرهنگی را بازی های کامپیوتری به خود مختص کرده است.
وی ادامه داد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی باید تلاش نماییم تا این ظرفیت را به فرصتی برای نوجوان ها و جوانان تبدیل نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سال جاری پس از چند سال وقفه مسابقات یک میلیون نفری جام قهرمانان بازی های ویدئویی را در یک بازه زمانی سه ماهه از عید قربان تا ۱۷ ربیع الاول در سطح کشور برگزار می نماییم تا نوجوانان و جوانان ایرانی با ورود به این عرصه بتوانند بدرخشند.
وی اضافه کرد: تلاش ما بر توجه بر ساخت بازی های ایرانی است و در این عرصه بشدت احتیاج به مراقبت داریم و دوستان ما در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری درحال مراقبت هستند تا محصولات با کیفیت و با رعایت هنجارهایی که ما در حوزه فرهنگی به دنبال آن هستیم در اختیار نوجوانان و جوانان قرار بگیرد. در این خصوص بحث رده بندی سنی بازی های کامپیوتری به شکل جدی دنبال می شود و برای این منظور سامانه های برخطی توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری راه اندازی شده تا به سادگی در اختیار والدین، خانواده ها و اولیا مدارس قرار می گیرد و اطلاعات بازی ها را در اختیار آنها قرار می دهد.
اسماعیلی اظهار داشت: تمام تلاش ما اینست که اولاً بازی های ایرانی را تولید نماییم و هم اکنون بازی های بسیار خوبی با نصب بالا ساخته شده است. گزارش های عرضه شده از آن حکایت می کند که این بازی ها بمحض انتشار در خارج از کشور، علاقه مندان زیادی را جذب خود هم می کنند. در عین حال لازم است دروازه بانی خوبی هم در رابطه با سایر بازی های وارداتی صورت گیرد تا متناسب با اقتضائات ما باشد و خانواده ها به نظام رده بندی سنی بازی های کامپیوتری ما اطمینان کنند تا بتوانیم فرصت خوبی را برای رشد استعدادهای نوجوانان و جوانان فراهم نماییم.
وی اضافه کرد: خیلی از مسائل حوزه های مختلف به واسطه طراحی و تولید بازی های جدی در کشور باید حل شود. معتقدیم بازی های می توانند خیلی از مشکلات ما را حل کنند. بازی های جدی که طی چند سال قبل روند طراحی و تولید آنها توسط تیم های مختلف بازی سازی دنبال می شود و رویداد جایزه بازی های جدی به صورت اختصاصی برای این دست از بازی ها طی چند دوره توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برگزار شده است، می توانند خیلی از مشکلات حوزه های مختلف را حل کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما در پشتیبانی از تولید و ساخت بازی های ایرانی هیچ محدودیتی نداریم و اعلام می کنم که بنیاد ملی بازی های کامپیوتری آمادگی دارد تا از همه فرزندان ایران زمین که در این عرصه ورود کرده اند و دستی بر آتش دارند، حمایت کند. ما هیچ محدودیتی در پشتیبانی از بازی سازان عزیز ایرانی نداریم و با همه امکانات برای حمایت و اعتلای کارشان در خدمت آنها هستیم. اساساً بنیاد ملی بازی های کامپیوتری به وجود آمده تا هم از بازی سازان حمایت کند و هم نظارت و انشالله هر دو وظیفه را بخوبی انجام دهد.
وی اضافه کرد: مبحث بازی های کامپیوتری امروز مرزهای سنی را کنار گذاشته و مرکز رشد بنیاد در جهت پشتیبانی از بازی سازان نوجوان برنامه ریزی خوبی کرده است و تلاش دارند تا همه ایده ها را جذب کنند و بهترین های آنها را به کار بگیرند. اتفاق خوبی که در این عرصه افتاده است، تمرکززدایی از عرضه آموزش های بازی سازی است و مرکز رشد بنیاد با حضور در شهرستان ها و استانهای مختلف به آموزش بازی سازی به علاقه مندان می پردازد. ما حوزه بازی ها را بعنوان یک حوزه مهم در حوزه صنایع فرهنگی و مدیریت فرهنگی کشور می دانیم و بدون محدودیت سنی به دنبال پشتیبانی از آن هستیم.
رفع مشکلات زیرساختی بازی های ایرانی در مرکز پایش کیفیت بازی های کامپیوتری
در ادامه این مراسم محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بعنوان متولی صنعت رسانه بازی در کشور ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پشتیبانی از زیست بوم بازی سازی در کشور را بعنوان هدف اصلی خود دنبال می کند و در این خصوص برنامه ای تدوین شده تا از مرحله آموزش تا تولید، بهینه سازی و صادرات بازی ها دنبال شود.
وی اضافه کرد: ما سالانه در مرکز رشد بازی سازی و انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های ریانه ای، چند هزار نفر از دانش پژوهان و بازی آموزان را آموزش می دهیم. بخش مهمی از این آموزش ها به صورت حضوری در استان ها، بخشی از آن در شبکه شاد و قسمتی دیگر به صورت دوره های فصلی آنلاین صورت می گیرد.
حاجی هاشمی اظهار داشت: بازی سازی یکی از مشاغلی است که با سرمایه اندک می تواند برای افراد ایجاد شغل کند و برای بانوان هم شغل مناسبی بشمار می رود. هم اکنون خیلی از تیم ها و اعضای مرکز رشد بازی سازی بنیاد به صورت دور کار در شهر های مختلف مستقرند و با بازی سازان در ارتباط هستند.
وی ضمن اشاره به افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی های کامپیوتری در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: بنیاد در این سال ها بعنوان حامی صنعت بازی سازی و بعنوان مبدا معرفی شرکت ها به معاونت فناوری ریاست جمهوری بعنوان شرکتهای خلاق و دانش بنیان فعالیت نموده است و امروز افتتاح این بخش به واسطه تعامل با وزارت ارتباطات و اپراتورها صورت می گیرد. طی این تعامل توانستیم مشکل زیرساختی برخی از بازی سازان ایرانی را رفع نماییم تا بازیکنان ایرانی بتوانند بازی های ایرانی را باکیفیت بهتری تجربه کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران با عنوان مسابقه یک میلیون نفری اقدام مهمی است و علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند با رفتن به سایت بازیکو برای ثبت نام اقدام نمایند. پیشبینی می شود که با عنایت به ایام اوقات فراغت تابستان بیشتر از یک میلیون نفر در این مسابقات شرکت نمایند.
همچنین در انتها برنامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز رشد بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بازدید کرد و در نهایت از مرکز پایش کیفیت بازی های کامپیوتری و پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران رونمایی نمود.


منبع:

1402/04/15
15:58:57
0.0 / 5
283
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی