نخستین تعزیه با موضوع پیراهن امام حسین(ع) در کربلا به علاوه ویدئو

نخستین تعزیه با موضوع پیراهن امام حسین(ع) در کربلا به علاوه ویدئو به گزارش دست و هنر، دبیر بخش هنرهای نمایشی اولین سوگواره «سفینه النجاه» از برگزاری دو اجرای تعزیه با مبحث پیراهن امام حسین(ع) در تل زینبیه و بین الحرمین در کربلا اطلاع داد و اظهار داشت: نخستین فراخوان بخش هنرهای نمایشی اولین سوگواره «سفینه النجاه» طی روزهای آینده در دو بخش نقالی و پرده خوانی منتشر خواهد شد.


کوروش زارعی -دبیر بخش هنرهای نمایشی اولین سوگواره «سفینه النجاه» در گفت و گو با ایسنا در مورد جزییات این سوگواره در بخش هنرهای نمایشی اظهار داشت: ما اولین اجلاسیه سفینه النجاه که در مشهد مقدس انجام شد به این نتیجه رسیدیم برای اجلاسیه سوم که هم اکنون در کربلا درحال برگزاری است نمونه اثر با موضوع پیراهن امام حسین(ع) تولید نماییم.
وی افزود: خوشبختانه آقای دریایی از عزیزان توانمند با تحصیلات دانشگاهی در اجرای تعزیه کار را تقبل کردند و بر این اساس منابع و تحقیقات در رابطه با پیراهن امام حسین(ع) در اختیار ایشان و تیم شان قرار گرفت و یک تعزیه یک ساعته در این خصوص تولید شد.
زارعی تصریح کرد: این تعزیه برای نخستین بار در سومین اجلاسیه «سفینه النجاه» در کربلا در محل «تل زینبه» اجرای اول خودرا داشت که با استقبال خوب مخاطبان عراقی مواجه گردید.
دبیر بخش هنرهای نمایشی اولین سوگواره «سفینه النجاه» اشاره کرد: این اثر در دومین شب خود در میان الحرمین اجرا داشت که مورد استقبال پژوهشگران، علما و مردم حاضر قرار گرفت.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است در نخستین سوگواره فراخوان نقالی و پرده خوانی «سفینه النجاه» را منتشر نماییم، در این خصوص ابتدا پژوهش های در رابطه با لباس امام حسین(ع) برای نویسندگانی ارسال خواهد شد تا یکسری طومار بر طبق تحقیقات تنظیم شود.
زارعی ابراز کرد: فراخوان نقالی در سه بخش نوجوان، جوان و پیشکسوت منتشر خواهد شد، همین طور مقرر است در روزهای ماه صفر در مشهد بخش هنرهای نمایشی سوگواره اجرا شود که به همین دلیل طومارهایی که نوشتیم در اختیار هنرمندان قرار می دهیم تا آثاری تولید و در مدت چهار روز آنها را اجرا کنند.
دبیر بخش هنرهای نمایشی اولین سوگواره «سفینه النجاه» با اعلان اینکه چندین طومار با زاویه نگاه های مختلف خواهیم نوشت
که محور تمامی آنها پیراهن امام حسین(ع) است، بیان کرد: طومارها تولید شده چاپ می شود که در سالهای بعد در اختیار هنرمندان دیگر هم قرار بگیرد، ضمنا بعد از ماه صفر اجراهایی هم در تهران خواهیم داشت.
وی ابراز کرد: در اولین دوره سوگواره در بخش صحنه ای و نمایش نامه نویسی امکان فراخوان وجود ندارد برای اینکه تولید یک اثر نمایشی در بخش صحنه ای یا نمایشی و حتی تئاتر خیابانی نیازمند زمان زیادی است و نمی توان کار عجله ای ساخت، از این جهت بخش نمایشی و خیابانی برای سال آینده آماده می شود. البته نمونه آثاری برای ایام فاطمیه تولید خواهد شد و در آن زمان اجراها بر روی صحنه خواهد رفت.



منبع:

1403/03/18
01:13:10
241
0.0 / 5
تگهای خبر: آثار , تولید , دانشگاه , لباس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی